Åh vilket underbart väder..

Idag skiner solen igen. Nu är verkligen våren här! Undra vad man ska hitta på idag då..

Somnade ganska sent igår, såg en norsk dokumentär på 2an om en kvinna som var 23 år, totalförlamad från halsen och ner efter en olycka med en häst och en lastbil då hon var elva. Hon hade fått av Oslo komun 10 timmars hjälp/ dagen men inge mer. Nu pratar vi alltså om en kvinna som inte kan göra någonting själv och som är totalt beroende av andra.

Hon och hennes advokater stred emot lastbilschaufförens försäkringsbolag om ersättning för full assistance dygnet runt. Efter ett års kamp så vann hon, och fick sammanlagt 4, 7 miljoner norska kronor + ca 5 miljoner utöver för de kostnader som skulle gå till assistenter osv.

Hon åkte ner till tyskland med en vänninna och träffade en kille, bodde där nere i 9 veckor för att kunna lära känna honom bättre. Hur det gick för dom två, det vet jag inte för.. Jaa.. Jag somnade..

Men det jag såg av dokumentären var fantastiskt!


Sen ringde M när han kom från jobbet. Jag trodde kanske klockan var 12 eller så men den visade sig att den var 2 redan på natten.. Vi pratade en stund men sen sa vi god natt. Helt sjukt egentligen att vi bara hörs via kanske 2 -3 sms om dagen och ett kort samtal mitt i natten. Sen hörs vi oftast inte mer under dagen..


Men snart blir det ändring på det.. =)

Undra om jag ska ta tag i städningen med bilen idag? Känns nästan som att det är dax.. Det går ju så fort egentligen, man tar en påse, kastar all skit och river fram dammsugaren och suger bort allt hundhår.. Sen är det ju klart.. Skulle behöva en klädsel..




Aja.. Min sista fundering för nu; Vem masserar massören?




Ha de gött till nästa gång vi skrivs!!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0