Tisdag?

Godag. Hur är det?
Skit. Ont ont ont.. Vill fan inte jobba mera.. Ont ont ont.. :'(

Igår åkte vi iaf in till Torvalla och hjälpte min far in i lägenheten. Det kändes ganska så tråkigt, samtidigt som jag tycker det är roligt för hans skull och för brorsans skull. Det är ju bara 10 mil.. =)

Idag har jag jobbat. Först vaknade jag vid typ halv nio i morse, fann ingen anledning att tvinga mig själv att somna om så jag klev upp. Ut med hunden och satte på te vatten. "Råkade" väcka pappa som låg i soffan (han skulle titta på OS så gästsängen uppe dög inte). Hädde på kaffe åt honom och sen drack jag mitt te.
Gick så småning om upp och väckte Micke (som typ sovit konstant sedan han kom hem från Gävle) och lockade med kaffe. Tittade på OS- helvete och drack mitt te. Käkade lite rostad macka och tog det lugnt.
Pappa och Micke for och skulle hämta en ny/gammal gästsäng till oss och jag rev fram dammsugaren (som jag skulle för flera härrans dagar sedan) och dammsuga nere.. Suck.

Sen for jag på jobbet, började 11.30. Suck. Vill inte jobba mera. Ont i bäckenet och det strålar ner emot benet med. Är verkligen inte roligt att jobba. Men men.. "Bara" 8 arbetsdagar kvar nu.. Sen så..

I morgon jobbar jag mellan 7-16.30 egentligen, men jag tänkte smita 14.30 när Carina kommer. Det gick bra för Anneli men jag ska kolla så det är okej med Carina med innan jag sticker. Sen är jag ledig torsdag och sen jobbar jag hela helgen. Ska kolla om jag kan byta lördag så jag bara jobbar 7-12 så jag är hemma när Saga kommer =)
Jag ska ju få vara barnvakt på lördag till söndag =)

Nu håller pappa och Micke på och sätter upp en takfläkt i hallen, pappas gammla. Han ville inte ha med sig den till stan så då tvingade han oss att ta den.. Aja.. Kanske vi behöver den, vad vet jag?

Nej nu får det vara nog.. Är det någonting mer om mina senaste dagar ni vill veta, så hör av er då!! =)

Adios!


Kommentarer
Postat av: Kattis

Åh, gud vad kul. :) Det är bara bra med mig, jobbar på ett demensboende. Är fortfarande tillsammans med Lars, vi flyttade ihop i maj förra året och nu även förlovad då. :)

själv då? vad gjorde du när du hoppa av skolan? :)

2008-08-13 @ 10:40:00
URL: http://widen.blogg.se/
Postat av: Petra

Du är bäst! Jag vet inte riktigt när jag lämnar av odågan på lördag. Men jag hör av mig. Och du, slit inte ihjäl dig!

2008-08-13 @ 12:32:01
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0