Michelin

..gubbe kände jag mig som i morse då jag halv ramlade ner för trappen och föjlde doften av nykokt kaffe..

Micke for och jobbade i morse, eller vid halv nio tror jag. Han väckte mig och sa att han gjort kaffe åt mig, hängt tvätten som jag inte ides hänga igår och startat en ny. Gullegris. Jag, som var i halvkoma just då, tackade, pussade och somnade om. Suck. Vaknade igen vid halv tio tror jag av en uuuuuuunderbar doft. Kaffet luktade fantastiskt och jag som sagt ragglade upp ur sängen och ner för den farligt branta trappen. Tänker inte vara den som tar den på fyllan under de närmsta åren..

Hur som helst, när jag kommer ner till köket ser jag en kaffekopp stå på köksön, ovanpå en pappersbit. Då har min underbara sambo skrivit ett litet brev till mig så där på morgon kvisten, önskar mig en fin dag med mycke sol (han hade ritat en sol tom. =D ) Gullegrisen min. Kaffet smakade gudomligt, nästan som att jag hade gjort det själv. =) Tvättmaskinen var inne på sista varven så jag satte mig på bron med hunden och bara tog det lugnt. Hon strosade omkring, skällde lite halv-mesigt på nån fågel och gick runt och kikade. Jag satt där och försökte inbilla mig att det var soligt och fint, vilket det inte var. Det var möjligtvis nån enstaka solstråle som orkade tränga egenom molnen, men inte mer.

Natten har varit sådär.. Jag tror jag hade en släng av feber i natt eller så var det fruktansvärt varmt ibland för att sedan blixtsnabbt bli svinkallt så inte ens täcket kunde värma mig. Micke sa att jag var kokhet när han kom hem i natt, men jag frös som en pingvin. Konstigt. Men idag mår jag bra =)


Aja, nu ska jag kolla om jag kanske ska ta och riva fram dammsugaren, trodde kanske för ett ögonblick att min söta vän på hörnet i Gulldalen skulle "rädda" mig från städ-monstret, men det verkar inte lovande.. Hon kanske sover..

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha o fan, ja e impad.. hehe ja de förstår jag. vad spännande.. jag fick ju se min en gång till då mina värkar satte igång för tidigt.. men då var de så omtumlande o man var rädd så de blev inte på samma vis.. haha ja men ja tycker du e duktig iaf.. du tänkte ju baka.. ;) ah, ja men de e säkert inte någon fara, men då e de ju kanske skönt att få fara in på ett extra UL.. Så vet ni.. =)



Va gulligt av han o lämna en lapp.. =) de måste ju ha gett dig ett leende där du stod. ;)

Kram

2008-07-15 @ 11:52:25
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Sandra

ja precis. de e ju som helt olikt.. =) haha, nej vet du ja hade inte en tanke på det.. ja va så nervös för att dom skulle säga att nått var fel.. så tänkte inte på de.. s haha ja då e vi ju 2. men du tänker ju tanken iaf.. de e ju ett steg närmre.. ;) haha, ja men du har ju några veckor kvar innan bebben kommer. ;) Kram

2008-07-15 @ 12:31:55
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0