Nu ni!

Hej! Nu har jag flyttat klart, jag har stökat klart, jag har haft tillräckligt ont i ryggen för att det skall räcka i flera månader och jag har ÄNTLIGEN fått sola i sommar värmen!!
F-A-A-N-T-A-S-T-I-S-K-T!!

I lördags (28/6) var det ju som bekant crousing. Min kusin Marre var här med stor magen och vi tog oss en promenad på byn. Tänk att folk verkligen inte tror att man ser att dom GLOR!! Fine, Marre min vän HAR en stor mage, men man behöver inte kommentera när man precis gått förbi, "oj, SÅG du magen?" Vi vet att ni såg den... Suck.
Annars var det en ganska så bra kväll, blev lite kallt på kvällskvisten, men annars så =) Träffade Emma, som jag inte träffat på fleeera år. Det var jättetrevligt!

Söndag (29/6) fick vi ÄNTLIGEN nyckeln till huset..! Började flytta in egentligen på en gång, bar möbler, kartonger, påsar, säckar... Plockade plockade plockade. Brorsan (med en gipsad arm, klant) var med och hjälpte till så gått han kunde. Micke, min FANTASTISKA sambo bar så det bara knakade om det. Mamma och jag bar kartonger, plockade upp, plockade ner i lgh osv.. Jesper, Niclas, Robert och Nattis (tror jag det var, ber om ursäkt om jag har fel) kom och drack en kopp kaffe, bar in matsalsbordet och stolarna. Tack mina vänner!!
Sängen kommer på plats och vi skall upp med den för trappen...

Det är NU det börjar bli riktigt jobbigt.. *suck* Bära bära, stopp. Hmm.. Den får fan inte plats!! Vi prova med att ta bort listen i trappen, eller räcket som det kanske heter.. Bära bära, stopp. Hmm.. Ramen är helt enkelt för BRED! Ja hur faan ska man göra nu då?! Mina fötter värkte och var stora som vedkabbar och ingen jävla säng upp för trappen. FÖRBANNAT! Vi började med att plocka bort själva madrasskyddet och skulle börja plocka bort ramen, shit. Natten gjorde sig påminnd och vi gav upp för dagen. Jag fick sova i vardagsrummet första natten. Suck.

Måndag (30/6) upp och iväg till lgh och städa ur den. Det gick bra, jag tog badrummet mamma tog förnstren. Sen hjälptes vi åt med köket och sen var det som klart! Häääärligt. Då kan jag börja hemma igen. Eller hur?! Plocka plocka plocka plocka plocka plocka.. Det tar aaaaaldrig slut. Aja.. For till Elenore i Håsjö och köpte sängramen och sängborden, det blev PERFEKT!! =) Åter till problemet med madrassen.. Sängramen stod där ihop monterad och klar men madrassen är ju som sagt NERE i vardagsrummet och det ser ut som ett kaos vid det läget. (ingen ordning = kaos i mina ögon) Det går inte att få upp skiten... Får sova nere en natt till. SUCK! Sängen står uppe i mitt fina sovrum och HÅNAR mig.. Fy fan.

Tisdag (1/7) Grattis Lotta, jag kommer inte upp idag måste till IKEA och köpa madrasser till sängen. Suck. Alla fjärdrarna till madrassen satt NATURLIGTVIS fast I ramen, så den gick inte att plocka isär. Så det var bara att lägga den idén på is och dra iväg till sundsvall.. Precis vad jag behövde med mina fötter *suck* Det gick bra iaf, jag och mamma racade iväg och gjorde det vi skulle och for hem sen.. Tisdag natt fick jag ÄNTLIGEN ordning i vardagsrummet och sova i mitt fina sovrum. Underbart.

Onsdag flöt mest bara för bi och igår njöt jag av solen. TV Mats skulle komma och fixa med parabolen, vi får inte in några kanaler men han hade inte tid. Kanske han kommer ikväll. Han skulle försöka hinna.

Idag har jag fått ha min sambo hemma till och med, han klipper gräset nu så jag hpåller mig inne. =P

Lägger upp bilder sen på huset, men jag har tappat bort kabeln mellan kameran och datorn...


Adios!

Kommentarer
Postat av: Sandra

hej men gud vad härligt.. tråkigt att de blev sånt krångel me sängen, men nu e de äntligen fixat!? =) haha ja de e bra det, är väldigt nyfiken. =) Vad skönt att ni hade flera som hjälpte er att bära o dona när ni flyttade.. =)

Ta de lugnt nu o njut av solen, de gör vi.. =) Fast just nu har vi kommit in, edvin har badat och ska väl sova strax..

Sen ska man hänga tvätt osv. ;)

KRam

2008-07-04 @ 14:18:12
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: nattis

Nattis är alldeles rätt :) måste ju erkänna att jag va lite avundsjuk, helt otroligt fint hus! och som jag ser på bilderna på dom nyare inläggen så har det fått till det riktigt bra! Lycka till med allting!

2008-07-07 @ 10:10:57
URL: http://nattise.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0