TV-Mats

Har varit här och fixat in TVkanaler. Känns verkligen skönt. Även om väder och vind säger "gå ut!" Så säger kroppen stopp efter ett tag, eller iaf min =) Jag kan bara vara i solen en viss stund, sen kommer huvudvärken smygandes, hur mycke vatten jag än dricker. Så då får man sova bort den och ta en alvedon eller två. =) Somnade i soffan idag med, vaknade av att Micke kom och bufflade och sa att det var mat. Pasta och baconsås, mums!

Att det kan vara så himla gott med någonting så himla enkelt? Undra vad man ska göra för mat i morgon då.. Micke ska jobba på auktionen i Fuglesta, så jag tänkte ha maten klar tills han kommer hem. Känns inte orka en hel dag i kanske stekhetta mitt i ingenstans och svettas. Plus att det säkert kommer vara ganska mycke folk och Bettan blir så orolig då det är jättemycke människor och rörelse. Vill inte lämna henne ensam heller nu när vi nyss flyttat och så.. Men det ordnar sig nog =)

Morfar var hit med ett parasoll med som han köpte åt oss i Sundsvall på Jula. Ett sånt där med fot som man vevar upp sen.. Ska ta kort på det och lägga in. =) Så nu är det bara en grill som fattas så kan man verkligen leva Svensson-sommar =D Hoppas nån vill komma och Svenssona med oss bara! =)

P, hur blev det med tjejkvällen, ska vi ordna någonting sådant eller? Låter ju fruktansvärt trevligt iaf =)

Det tog och regnade lite förut märkte jag medans jag kikade på ett program på The National Geographic Channel (vet inte hur det stavas, Dario, feel free to comment..) som handlade om att flytta hela samhällen!! Det första var att dom skulle bygga en hamnstad, men flytande hus. Dom byggdes på ett ställe, sen skulle de fraktas till ett annat osv.. Ganska intressant. Sen var den ett annat om en fabrik som sattes upp mitt i ingenstans, det byggdes gator och sen BYGGDE dom hus på fabriken, hela hus, som dom sen bara "satte" ut och tillslut bildades en liten.. Stad som. När dom var klar så plockade dom ner fabriken och drog vidare till nästa "stads-bygge" Jätte häftigt egentligen..  Fina hus med..

Aja.. Nu ska jag väl ta och.. Gå ner och.. Koka te kanske? Micke är inte hemma, dom skulle förbereda någonting inflör i morgon och auktionen. Micke ska nog bjuda på soffan som det lät.. Då skulle vi kunna ha tre-sits-delen nere i vardagsrummet och två-sits-delen uppe i "kontors-allting-som-vi-egentligen-inte-behöver-rummet".. Men vi får se!


Ha det så bra så länge, ska leta efter kabeln till kameran.. =)

Kommentarer
Postat av: Dario

Det var korrekt, dock finns det saker att klaga på både höger och vänster, men jag ska hålla mig!

2008-07-04 @ 22:24:03
URL: http://jaghatarfolk.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0