Goooooooood morning world.

God morgon!
Idag är en underbar dag. Jag vet inte riktigt varför men.. Det känns som att detta kommer bli en bra dag. Micke sussar fortfarande, men det får han göra. Han har ju vaknat tidigt med mig i några dagar så nu får han sova.
Idag skiner inte solen från en klarblå men det gör inte så mycket. Då känns det lite bättre att putsa dessa förbannade fönster.. Någonting som jag HATAR men som måste göras. Suck.

Glömde berätta en fruktansvärt rolig grej igår. Eller.. Det är roligt om man känner I-L och om man var där ungefär. Men hur som helst. Vi har haft ytterdörren öppen på Björken på dagarna för att det varit så varmt och kvavt inomhus. Då kommer det ju, naturligtvis, in diverse äckliga flygfän. Igår var det en gigantisk geting. Jag stod och höll i telefonen åt en av våra patienter som pratade med sin dotter. Då ser jag detta snuskiga djur komma flygandes. Ursch. Jag ropar på I-L och säger åt henne att vara go att UTROTA aset. Så med flugsmällan i högsta hugg beger sig hon på geting-utrotning. Det började bra med att den höll sig inne i köket vid lysröret ovan diskhon. Den fick sig någon smäll men den jävlen var ju snabb så det tog inte riktigt. Den började bege sig längre ut i köket och I-L vifftade för allt vad hon var värd. (Såg fruktansvärt festligt ut) Den fick sig en rejäl smäll, ja jag vet vissa kan se det som djurplågeri men jag ser det som självförsvar, och flög ut i hallen. Efter SPRINGER I-L med den röda lilla flugsmällan i högsta hugg. Där står jag, håller på att DÖ av skratt men jag håller ju i en telefonlur så jag får stålsätta mig, vilket INTE var lätt. Sen kommer I-L och deklarerar segern över geing-helvete, skam den som ger sig!

Det är ju en liten smakbit på hur roligt vi faktiskt har det inom äldreomsorgen..! =D

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0