Jag blev helt ställd..

Jag fick en fråga.. En ganska enkel fråga egentligen, men den var förbannat svår att svara på. "Hur är Jämtland? Lönt o flytta dit?"

Jag visste ärligt inte riktigt hur jag skulle svara på det. Jämtland i det stora hela är vackert, det finns allt man behöver. Det finns fjäll, det finns stadslivet. Det finns krogar, resturanger, natur till förbannelse.


Det finns en massa små skumma "samhällen", det finns många fina byar med bönder och hästgårdar. Det finns lilla gemytliga Hammarstrand. I Hammarstrand trivs Jag personligen. Visst skulle jag önska att det kanske fanns lite mer för ungdomarna eller för oss som gått klart skolan och kanske startar våran egen lilla familj. Det skulle gärna få finnas lite mera jobb och större förutsättningar för alla andra utom dom som jobbar på samma ställe som dom alltid gjort, i kanske 40 år och snart går i pension eller för dom som redan är pensionerade.


Det blir inte bättre än man gör det. Men visst är det njutningsfullt när man går på en promenad i kvällsolen och det är friskt i luften och fåglarna kvittrar? Jag skulle aldrig byta det emot Torvalla eller Odensala i Östersund, inte ens för en dag. Jag trivs som sagt, jag har lärt mig att stänga öronen emot alla som tycker och tänker angående mitt liv och mina val. Jag gör som jag vill, bor vart jag vill tillsammans med vem jag vill. Och jag går på jobbet om jag vill, cyklar om jag vill eller kör min Saab. Jag gör som JAG vill. Sen får alla andra tycka och tänka bäst faan dom vill.


Men Jämtland är ett bra län. Ragunda kommun är hyffsat bra. Hammarstrand är bra för oss som bor och alltid bott här (med undantag naturligtvis) men kanske inte nödvändigtvis för utomstående som kanske vill börja om på nytt. Jag skulle nog inte rekommendera Hammarstrand för att börja om på. Men för vissa fungerar det. Se på alla trevliga Holländare som vi har här i våran kommun. Dom lever och gör som dom vill, men här, hos oss. Och det går bra för dom. Det är framgångsrika familjer.

Så man ska aldrig säga aldrig, kanske Annorlunda Ragunda och Hammarstrand är just precis vad nästa inflyttande behöver.


Kommentarer
Postat av: Sandra

ja de e de nog.. men ska ja ha fler barn då går ja hellre i stan.. vägrar att ha henne igen. nej fy fan..

oj vilken fråga, ja alltså är man naturmänniska och hellre är i naturen än på café och krogar skulle ja rekommendera det. och vill man ha det, ja då e de ju östersund eller åre som gäller.. typ..

Men jag skulle inte kunna bo någon annanstans, älskar att ha skogen alldeles runt hörnet.. att man har familj o vänner intill sig.. nej ja älskar jamtland o dess natur.. ragunda kommun?! nej för fan, dom e idioter. s men vi kommer nog aldrig flytta härifrån, emil har familj o jobb här så..

Kram

2008-06-25 @ 11:31:00
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Sandra

mm.. nej ja tycker inte alls om henne,hon var otrevlig och betedde sig som att ja inte hade nån koll alls.. och som du säger, inte så varsam direkt. o för mig, när man hoppat upp i den där förbannade stolen, o de va dags för undersökning.. ja då ringer hennes mobil.. o hon svarar!!!! PRIVAT samtal!!!!! om polarn o pyret osv.. o en annan sitter där som ett jävla fån.. jäkla trevligt!!! nej fan heller, aldrig mer..



haha samma här, tycker de e skönt att ha familjen runt hörnet.. ;)

Kra,

2008-06-25 @ 11:42:48
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Sandra

Ja,fatta.. usch så jäkla obehagligt o otrevligt så fy.. Nej de var bara sånt hela tiden.. den gången å innan ja hann hoppa upp i stolen så träffa ja henne på kontoret å så säger hon " jaha, ja du e ju gravid i v.12 (eller om hon sa 13) du då!" .. "Öh, nej." Tyckte jag, de var jag när ja skrev in mig för en månad sen.. " Är väl ungefär i v.17 nu" . Tittar hon på mig o säger lite snäsigt " jaja, de kan ju ja kolla nu."

Sen efter mardrömmen med mobilsamtal, o att hon var hårdhänt kommer vi tillbaka till hennes kontor, då hon tydligen går in i min journal och säger " ja här står det ju att du är i v.17.."

What the fuck?!!! Borde man inte kolla sånt innan man tar emot patienten!!? Nej fy fan..



Jag hoppas att de går bra för dig o att hon lyssnar..

Kram

2008-06-25 @ 11:58:28
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0