Jag har bara..

..regn hos mig.

Jag kanske är konstig, men jag älskar ljudet av regn. Det är så mysigt att vakna och höra regnet smattra mot förnsterrutan. Höra hur det rinner i stuprännan.. Är inte det mysigt?

Jag hade en "mys-upplevelse" med min bil och regn. (låter konstigt jag vet men)
Jag hade varit upp till en bekant i Gevåg och när jag åkte hem hade det börjat regna. Det började egentligen med att sterion i bilen slutade spela nått ljud, eller jag fick inte igång den.. När man körde efter 87:an så smattrade regnet så underbart mot vindrutan och jag bara njöt. Kan tänka mig att det är någonting snarlikt som min vän i Östersund menar när han pratar om att "glida hem i natten". Kan det vara så månne?

Denna totala njutning, av tystnaden, av smattrandet på rutan, den ensamma vägen framför och skymten av vad som kan vara solen som går ner i horisonten? När jag kom ner på byn fick man sakta ner i hastighet, men regnet smattrade lika så.. Vindrutetorkaren klarnade min sikt och jag mötte en bil på hela resan.. En volvo.
När jag kom hem ville jag inte kliva ur bilen. Det smattrade tyst nu eftersom att den låtit värre i rörelse. Det var så otroligt mysigt att sitta där i min saab och bara lyssna på regnet och andas. Mys.


Nu regnar det ute och vi ska eventuellt åka till Sundsvall idag. Känns lite gruvsamt, jag brukar inte köra inne i själva Sundsvall. Hatar att köra i den staden. Men det är väl för att man inte är van I guess. Emelie ligger fortfarande och sussar och mitt kaffe är nog klart nu..

Jag gick ut med Bettan i regnet, tror inte Micke gjorde det i morse.. Hon gick en runda på gruset, en liten sväng på gräset, kissade och sen gick hon på bron och ville in. Tråkiga hund. Det regnar ju bara lite grann.. =)


Nej nu ska jag titta på nyhetsmorgon och dricka mitt kaffe ur min nya perkulator. =D

Adios!


Kommentarer
Postat av: Petra

Saga är exakt likadan. Hon förstår inte riktigt vad de är som droppar på henne. Hon vill egentligen inte gå ut alls, så jag måste gå en bra bit med henne, sen tvinga henne kvar ute. Åh, jobbigt med regn.

2008-06-10 @ 11:30:50
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Dario

Äntligen har du fått uppleva det! Men jag föredrar en riktigt kolsvart natt, framför sommarregn :)

2008-06-11 @ 14:57:36
URL: http://jaghatarfolk.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0