Ultraljud!

Vaknade tidigt i morse, dels av nästäppan, men dels även av all spänning i kroppen. Vaknade iaf vid 5 första gången och gick och snöt mig, men till ingen nytta. Lyckades iaf somna om igen till ungefär halv 7, då vaknade Micke till lite också och vi låg och myste en liiiiten stund innan jag somnade om igen. Klockan 7 ringde Mickes väckare och jag sov såå skönt då ska ni veta. Men men Micke gick och duschade och jag försökte blunda en liten stund till. Tänkte hä på TVn, men hittade inte dosan och ville inte riva och väcka Sanna.

Vi käkade frukost och åkte iväg vid 8 kanske. Skulle på OK och köpa kaffe, vilket tog en FRUKTANSVÄRD tid eftersom det var en massa människor med jobbiga beställningar på en massa mat.. När klockan var 10 över 8 började jag bli stressad. Ni som känner mig vet att jag lätt blir det om jag ska vara någonstans vid en speciell tid. Vi hann iaf i tid och vi fick titta på den lilla som rör sig i min mage. =D

Allting såg bra ut, och h*n rörde sig hela tiden.. Det kändes så himla häftigt att se bebisen, se näsan, fötterna.. Ryggraden, se det lilla hjärtat slå.. Helt.. Obeskrivligt.

Hon mätte huvudet och lårbenet.. Efter ett tag sa hon att jag kunde torka bort det som hon hade smetat ut på magen, en slags gel. Hon berättade att huvudet på en bebis i v 18- 20 var ungefär 40 och min bebis mått var ca 59. Hon fick även inte plats med hela barnet på en och samma bild, det brukar man nästan få i v 18. Det tyckte jag var konstigt, men samtidigt så tänkte jag inte mer på det.

Då säger hon så här; Enligt mina beräkningar, mätningarna och så så är du gravid i 24:e veckan, inte 20:e som vi trott. WHAT?! =S Alltså.. Då är inte mitt beräknade födelsedatum den 30:e oktober längre, utan den 27:e september. Vi har alltså, jag och BM OCH kvinnoläkaren, alla räknat fel med ca 4 veckor. Oj.

Helt plötsligt är det en månad TIDIGARE jag ska få mitt underbara barn, vilket naturligtvis inte spelar någon roll men det är en månad mindre att förbereda allting. Men h*n är lika välkommen iaf.

Som ni kanske förstår har vi glidit runt på ett slags moln idag och inte riktigt förstått det här.. I slutet av september. =D Helt fantastiskt! Som ni även märker så tog vi beslutet att inte ta reda på könet på barnet, det får bli en överaskning.! =)


Jag bjuder på en bild av vårat underverk.


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh, vad kul!! :o) Hehe, man ser på ultraljudsbilden att den är rätt stor, för bilderna på Celia (då var jag i v19+2) fick plats med hela hennes kropp på samma bild, och huvudet var inte så utvecklat då!

Men alltså.. det måste kännas jättekul att bli framflyttad så långt!

Jag tror i alla fall att det blir en liten tjej, om jjag nu inte redan sagt det? :P

2008-06-04 @ 19:46:57
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej. gud vad kul.. Visst är de en häftig känsla att se sitt lilla barn.. Så underbart.. =) shit, vilken grejj,att få veta att man ska ha tidigare än man trott.. Tur att ni har de mesta ordnat redan då.. =) Ja jag säger bara det, tur ja har emil.. =) han är min trygga famn o grund.. =) Lugn o stabil. =) O sköterskan vi prata me va jättegullig.. O tillslut släppte de ju, men gissa om pulsen var hög innan dess.. Shit..

Men ja hoppas de blir en lugn natt inatt iaf.. =)



Annars har dagen varit bra, mestadels lugn.. =)

Kram

2008-06-04 @ 21:13:04
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0