Back to basic.

Hemma i underbara Hammarstrand igen. Jag gillar faktiskt våran lilla, sketna, insyltade byhåla. Jag gillar det här med gemenskapen.. Alla "känner" alla, eller vet något sånär vilka alla är. Visst, alla lägger sig i sådant som de inte har med att göra, men samtidigt så visar väl det att dom bryr sig?

Vi var iaf till Östersund igår kväll. Åkte till Lingränd och skulle byta till den vita, rena, tuffa Saaben.. Allt började verkar fel när jag skulle låsa upp dörrarna. *vrid* bara förardörren öppnas. Hmmf.. Nu måste centralåset gått sönder.. Sätter mig i bilen och ska kolla om det bara är låset eller om det är slut på ström.. *vrider på nyckeln* Händer INGENTING. Inte ens ett halvdåligt försök till att göra ett minsta lilla ljud ifrån sig. *suck* Måste vi åka den gröna (vackra Saaben men..), skitiga och med-trasigt-halvljus-fram bilen?!

Juste.. Jag kan jag ta startkablarna från min bil till pappas. *smart* Till slut kom vi iaf iväg. När vi kommer fram till stan så ringer jag pappa och frågar vart dom är; "vi sitter på den lilla gräsplätten vid rondellen vid OK" = Österäng.
Då var väl klockan kanske halv nio typ.. Dom hade suttit där sedan 15.30. Ingenting hade dom ätit utan druckigt en massa öl och vinkat till alla bilarna. Så ja, dom var snygg då vi kom. =)

Det sluta med att vi gick hem till K när solen gick ner och kylan gjorde sig påmind. Där satt vi resten av kvällen, pratade, skrattade en hel massa, funderade på mina släktband, funderade över varför missförstånd uppstår osv..

VId halv två fick jag ÄNTLIGEN iväg alla in i bilen så vi kunde åka bort på MAX och äta. Då hade jag inte ätit sedan 19.00 då vi grillade hon min mamma. GISSA om jag var hungrig.


Den resan vi gjorde igår fick mig verkligen att uppskatta Hammarn och dess.. Lugn. Visst, Östersund är en jättefin stad, speciellt på sommaren. Men Hammarstrand. Hammarstrand blommar ut på sommaren. Det är mycke människor på byn och strosar omkring. Mjukglass. Gröna träd mitt i byn. Skit dyra lägenheter, men trivsamma ändå.


I Hammarstrand känner jag mig hemma, men kanske jag flyttar ändå..? Men hemma kommer alltid vara Hammarn.

Kommentarer
Postat av: micke

Borta bra men hemma bäst.. Älskar dej.

2008-05-25 @ 13:22:28
Postat av: Sandra

Haha okej.. Ja de e inte alls så dumt :) hehe okej vad härligt,mysigt att komma iväg en sväng. hade ni de trevligt då?

2008-05-25 @ 20:44:42
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Sandra

vart skulle du/ni vilja flytta då isåfall? ;)

2008-05-26 @ 12:38:49
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0