Lingondricka?

Varför vill man ha Lingondricka till maten då det finns en UPPSJÖ med annat gott att dricka? Svartvinbärssaft, körsbärssaft, jordgubbssaft, mjölk, vatten, passion och apelsin-saft.. Listan kan göras låång, men ändå, även om man lägger fram alla dessa delikata drycker så finns det de som väljer lingondricka.. Men varför?


Idag har jag jobbat som en tok. For på jobbet lite tidigare för att vara i tid och sen för att hinna dricka kaffe i lugn och ro innan natten kommer och rapporterar över allt ansvar på mig och min kollega.
Så kvart i 7 ungefär kommer jag innanför dörren på Björken. Det är tyst, lugnt och mörkt. Uuunderbart..
*dunk dunk, skräll, skära skära* Shit! Någon är i köket, mörkrädd som man är så ropar jag lite försynt.. "Haaallå..?" Inget svar. Men va fan. Besvikelsen över att den "perfekta" morgonen på björken är förstörd, trodde jag då, gör att jag stegar in i köket. Där står G som inte skulle börja förän halv åtta ocg gör gröt och brer mackor.. Henne håller jag på att skrämma ihjäl, hon hör väldigt dåligt och har därför hörapparater. Jag ber om ursäkt, torkar upp grötsmeten som hamnade på dörren till diskmaskinen och tar min kaffe kopp och smyger försynt in i personalrummet.. Efter mig kommer en kiknande G av skratt och tycker det där var det roligaste som hänt hittils idag. *notera att kl är ca 06.49* Hur som helst så drar vi ett streck över det hela och myser ner oss i godan ro och läser tidningen.

Efter en liiiiten stund, en sisådär två tidningsblad senare, hör jag en välbekant röst säga; Jag tror nog allt det sitter en liten tjockis här inne?!. Anneli. =) Hon hade varit på "min" sida av bygget under natten med min favorit på natten, Y B. Skönare kvinna får man leta efter. Hur som helst så surrade vi lite, kom fram till att hon ALDRIG kommer vara "i ordning" i hennes ny renoverade hem *avis*, att hon har på tok för lite garderober (eller var det att hon hamstrat för mycke grejor?) Hur som helst så blev dagen lyckad iaf.. =)


Väl hemma ville jag bara sooova. Men insåg följande: Idag fyller min morfar 6*. Då ska vi upp och tigga tårta innan han åker till Mallis (17/5) i 15 dagar.. *svinigt* Sen skulle vi äta oxå.. Idag blev det en kebabtallrik för "tjockisen" och en pizza för sambon. MUMS! Sen för en stund sedan var det ett gäng med brudar på besök, det var trevligt. Dom drack cider och vin och vi surrade och hade allmänt trevligt en liten stund.

I morgon ska jag jobba igen, men jag har sovmorgon och börjar inte förrän vid halv ett. Det är drygt att jobba över dagen, men det är skönt att slippa kliva upp från morgonen.. Var helt dö när klockan ringde vid 6 i morse.. Urk för att börja 7 på morgonen.. *I-lands problem I know...*


Ajja.. Nu börjar min rygg göra lite ondare än normalt, ska nog lägga mig i soffan med goset och dra en filt över mig och "vila ögonen".. =)


Adios!!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0