Mat..

Är fruktansvärt gott, inte sant? =)
Idag gjorde jag ju spagetti och köttfärssås.. M kollade misstänksamt på mig då jag tog det stora paketet med 500 g köttfärs och kastade i grytan.. Än värre blev det väl då jag tog fram en stor frp med krossade tomater med chilismak.. Och sen kom 6 dl matlagningsgrädde fram. Då gick M och satte sig vid datorn och tänkte "vad ska detta bli av?"

Hur som helst så gjorde jag min köttfärssås, och OJ så god den blev =)
Papi och Brollan kom upp och slevade i sig lite av maten också och sen frös jag in resten av såsen.. Kan ju vara bra att ha med sig ibland.. =)


Middagen då tänker ni? Luuuugn.. Jag kommer till det nu.
(precis som om Ni bryr er om vad jag ätit)

Salsakyckling. Det godaste, enklaste som finns.

En grillad kyckling, en vanlig burk créme fraisé, två burkar pineapple salsa, en påse tacokrydda.
Rör ihop allting till en enda stor "gegga", alltså, dela kycklingen i små bitar. Jag brukar ta bort skinnet men det behöver väl man inte om man gillar det.. =S

Hacka kycklingen i ganska små bitar och rör som sagt ner i resten av tillbehören i typ en bunke.
Häll sedan över det i en ungsform och strö rikligt med riven ost ovanpå och skjuts in i ugnen på ca 200- 250 grader tills osten smält och allting är varmt. Ät sedan det med typ tacochips.


Det gör iaf jag! =)




Smaklig måltid mina vänner!

Adios!!

Kommentarer
Postat av: Micke

Älskling din köttfärs sås art och är jätte god.. tycker jag

2008-05-18 @ 12:28:01

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0