Så där ja..

Nu har jag gjort en massa nytta..
Efter all min lathet mitt på dagen så tog jag tag i det hela vid kvart i tre.. Då hade det gåt ca 2.5 timme sedan Erika- vinden lämnade byggnaden och kaoset stannade upp ett tag.

Jag kollade på filmerna på golvet och tänkte; Nej. Jag vill inte.
Så jag tog med mig hunden, kastade mig i bilen och åkte på ICA. Där handlade jag en massa användbart.. Mackaroner, mjölk, fil, vindruvor, tomater, gurka, juice, pytt i panna, Billys pizza till min sambo, toapapper, ajax rengöringsmedel, sköljmedel.. Fanta till mig (mums!!).. Säkert köpte jag nått mera med, men vad bryr du dig om det egentligen? Jag skulle lika gärna kunnat handla tvättmedel och kattmat och ingen skulle bry sig. Utom jag =)

Hur som helst.. Jag kom hem, satte fast vovven ute på gården, stoppade in maten och ändrade genast mina middagsplaner.. Vem vill egentligen ha potatismos en dag som denna? Inte jag iaf, så det fick bli stuvade mackaroner och köttbullar. Gott.

Kollade på berget med disk.. Bara att sätta igång.. Diskade och kände mig nöjd med det. Gick in i vardagsrummet och såg film kaoset. Suck.. Orka damma hyllan? Knappast.. *tar bort det synliga och ställer in filmerna igen men i oordning.* Aha! Nöjd med resultatet, det är ändå ingen mening att sortera filmerna, Erika kommer väl nån fler gång eller så ställer nån annan tillbaka filmerna fel. (kommer troligen fixa det senast i morgon 12.00 om jag känner mig själv det minsta..)

Lika bra att fortsätta i denna takt så jag rev fram dammsugaren och fick fram det vita golvet igen, härligt! Skurmoppen stod ändå framme i städskåpet så varför inte skura när ändå ångan är uppe? Jag menar, ska man ändå ha någonting att göra är det ju lika bra att fortsätta med städningen..

När det är klart anser jag mig vara värd en skön vila i soffan.. Don't you? Med tanke på att klockan faktiskt bara var strax efter 16.00  då jag var klar så hade jag ju jobbat på ganska bra. Jag tror det gick 10 minuter innan Micke kom hem.. Maaaaat skrek min mage och troligtvis även hans..

Fram åkte makaronerna, mjölk, majzena redning, strösocker, svartpeppar, köttbullar och stekmargarin. Här faan ska lagas gourme middag! =)

Smakade gudomligt iaf och det är huvudsaken. Gjorde en massa extra, så det räcker till matkåda till Micke i morgon och kanske till och med till en lättare lunch till mig. =) Smart!


Aja.. Nu ska jag ta och diska bort det som blev vid middagen.. Sen vet jag inte.. Jag kollade på Glamour tidigare, men det har liksom mist sin dragningskraft. Och den sutsattsen drar jag eftersom jag somnade i soffan till det.. =S


Adios amigos!!

Kommentarer
Postat av: Linda

hehe, precis, vänta vänta vänta! :D

2008-05-20 @ 20:55:33
URL: http://ziquita.blogg.se
Postat av: Sandra

Hej.. Ja du såg ut att må bra iaf.. ;) jo här är de bara bra. full rulle mest hela dagarna. =) Ja gör de så ja få se ;) när skulle ni in till stan, va inte så länge kvar va? Sköt om er. Kram Sandra

2008-05-21 @ 11:33:35
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Kattis

Du är minsan duktig du, själv ser det ut som ett kaos å jag orkar inte göra nånting..BLÄ!

2008-05-21 @ 15:48:06
URL: http://Http://Katarinajohanna.blogg.se

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0