Idiot-frys!

Godagens.

Hur har er helg varit hittils? Min har varit väldigt lugn och harmonisk faktiskt.. Jag och gubben kikade på Heartbreakers igår kväll och myste med cola och han med öl. Sen gick jag upp och gav mig på Sudoku igen.. Gick inte så jättebra faktiskt.. Somnade kanske strax efter 12 slaget..

Vaknar vid 01.50 av att det piper nere. Mörkrädd som jag är så skrämmer jag upp Micke med och tvingar han att följa med mig ner och kolla vad som låter. Då står frysen och blinkar, -11'c. Hmm.. Det är alltså frysen som larmar att det är för varmt i den.. Hmm.. Skumt. Rotade fram manualen till den, för jag vet ju inte hur jag stänger av oljudet och hur man ska göra.. Stänger iaf av skiten och sänker graderna och hoppas på det bästa. Vaknar igen vid 03.15 av samma irriterande ljud. Nu när jag vet vad som låter så går jag ner själv och fixar.. Provar att stänga av frysen en kort sekund och sen hä på den igen. Då har den genast sjunkit till -13'c ist för -11'c. Går upp igen.. Vaknar sen vid 04.40 av att skiten piper IGEN. Går ner i vrede, jag har en sjuuuukt brant trapp och svullna fötter så det känns att röra sig. River fram manualen IGEN och läser läser läser.. Kommer ihåg att vi fick en massa älgkött igår så kanske det är för mycke i nån låda. Ändrar om och har mig.. Går upp IGEN och somnar om. Vaknar sen vid 05.30 av att Micke störtar upp ur sängen och kutar ner till frysen. Min man lever om hemskt när han är trött så jag blev ju tvungen att kliva upp jag med. Vi fick tyst på fanskapet och jag tänkte att Fan ska man måste ringa C och säga att frysen är sönder?!

Men nu när vi vakade vid 9 snåret så är frysen tyst. Den står på -17'c när jag kommer ner, normalt brukar den vara på -19'c. Vi fikar och när jag kommer in i köket igen så står den på rätt grader och är tyst.
Natten har varit ett helvete, eftersom att jag fått kuta upp och ner i trappen flera gånger utöver mina toalettbesök.. SUCK.

Men nu hoppas jag att frysen ska sluta ha sådanna frispel.. Vill ju iaf få sova lite om nätterna tills bebisen kommer..

Är det för mycket begärt?

Kommentarer
Postat av: sandra

haha fan va ja garva nu när ja läste.. såg rent hur micke flyger upp och dundrar ner i trappen och stökar på å har sig.. =) stackars er.. va jobbigt.. men skönt att de verkar funka nu iaf.. krama om

2008-09-14 @ 14:57:12
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0