Kantarellsås..

Godagens!
Nu sitter jag här, mätt som en tok. Gubben min är bara för underbar. Han tillagade fläskfilé, ungsbakad potatis och kantarellsås till middag idag. Hans mamma, sytrar, min syster och hans mormor och morfar kom och åt med oss. Men gissa om det var fruktansvärt gott?! Min älskling är så himla duktig. Tror inte jag ätit så mycket på.. Ja jag vet inte alls på hur länge. Och knappast någonting såå himla gott. Jag gillar inte ens svamp nå vidare, men såsen var UNDERBAR!!

Efter maten så skulle min syster och en av Mickes systrar ge sig iväg på äventyr, varav JB sträcker in huvudet genom dörren efter en stund och säger; Mamma, du måste komma. Bente är här! (Deras hund) Bente har alltså öppnat dörren till lägenheten på Skalgränd, gått ut på byn och letat sig ner hit till oss, nedanför korvgrillen. Det kanske handlar om ca 600 m, men ändå! Hon hade ju kunnat gå vart som helst, vilket hon säkert gjorde INNAN hon kom ner hit. Men men.. Det var ju en ganska rolig historia. Bettan blev glad, hon fick ju en kompis =D

Aja, nu ska jag fara ut till min farbror och plocka rätt på min far. Sen blir det nog älgtjoa i Borgvattnet, vad gör ni ikväll?

Kommentarer
Postat av: Petra

Haha nej jag tror inte de :D låter väl inte så kul heller :p

2008-09-06 @ 19:32:59
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Kattis

Fler som fått kantarellsås till middag, fast jag äter inte svamp så jag fick egen, men iaf ;)



Jo, det är bra här. Är äntligen ledig efter en jobbvecka på 8 dagar. Och om en vecka dricker jag drink i varmare breddgrader ;)

2008-09-06 @ 21:45:19
URL: http://widen.blogg.se/
Postat av: Denise

Fan vad gott det lät med kantarellsås :O Uuuh, nu blev jag hungrig! Ha en bra dag!

2008-09-07 @ 10:40:29
URL: http://dandersson.blogg.se/
Postat av: Kickan

Hälsa Erika att hon är en riktig liten pussgurka =)

2008-09-07 @ 11:53:48

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0