Ibland

Ibland så tappar jag bara lusten för allting. Idag är en sån dag.

Jag har inte haft lust att vara vaken. Har bara velat ligga i sängen hela dagen och läsa, sova, fundera.
Jag har inte haft lust att packa. Men det måste göras.
Jag har inte haft lust att tvätta. Men kläderna var på upphällningen så vad hade man för val?
Jag hade inte heller lust att gå utanför dörren, men det gjorde jag och det är jag glad för.

Tänk vad solen kan göra?! Genast blev jag på lite bättre humör, sen att Anna log sådär underbart som hon bara gör ibland, gjorde saken ännu bättre. Hon visste nog att jag behövde lite uppmuntring.

Den nya vällingen som Anna fått luktar skumt. Den är lika blaskig som ersättningen var, så det kommer lätt upp igen. Back to ruta ett, men vad gör man då? Tösabiten måste ju få må bra!

Funderar på hur det kommer bli framöver. När man kommer vara som en hök och läsa ALLT. Kolla allting, rensa bort skummjölkspulver, mjölkprotein etc.. Ska försöka få tag på "våran" allergiläkare till veckan, Dr Bååth i Östersund och få komma in och få det "bekräftat". Älskade flicka. Hon är mycket bättre i magen, inte alls nå gasig alls just så det har redan gett resultat. Min skrutt. Förkyld har hon blivit också igen (mitt fel, då jag snorar som en kamel + att tösen varit så mammasjuk under ont-i-magen-veckorna) så jag har höjt huvudänden på hennes säng och laddat med näsdroppar om det skulle behövas under natten.. Men ingen feber, så det är ju någonting positivt iaf.

Nu ska jag kika på Law and Order på kanal 9 och sen sova.

Det behövs.

Kommentarer
Postat av: Ida

Har den hemma, men det är skitsvårt att få bort morot.. =/

2009-04-12 @ 22:27:42
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0