Vilken dag

Dagen började vid kvart i 7 i morse, då Anna låg och nöp mig i midjan. Inte särskillt skönt men.. :p Vi gick ner och gjorde välling och klädde oss och förberedde oss för stadsresan..

Halv nio åkte vi in emot östersund och när vi kom fram mötte vi upp Annas pappa på Domus. Väl hos doktor Bååth så gjorde vi pricktestet, där dom droppar en droppe med mjölkkoncentrat tror jag det är på armen. Sen stack dom små stick i droppen och sen fick vi vänta i 25 minuter, men redan efter 10 minuter så reagerade hon med att bli lite svullen och röd på området. Så där fick vi svaret. Skruttan är alltså mjölkallergisk, inte bara laktos, dvs mjölksocker, utan all mjölk. Även mjölkprotein. Så det blir att undvika allt med minsta lilla tillstymmelse till mjölk.

Efter vi varit där så gick vi på stan och sen till apoteket och hämtade ut Nutramigen som vi fått på recept. Nu köpte vi 12 burkar för 120 kr istället för EN burk för 190 kr. Skillnad!

Väl hemma så tyckte jag att Annna lät ansträngd på andningen, det som pep när hon andades. Så jag ringde 1177 får råd. Sköterskan jag fick prata med ville hörs hur hon lät så jag lade telefonen framför ansiktet på Anna så hon fick höra. Hon tyckte att vi skulle träffa en läkare så hon ringde Vårdecentralen här i Hammarstrand. Naturligtvis så hade ju dom gått för dagen, så hon berättade att dom har ett samarbete med Ambulansen så hon skulle skicka ner dom för att kolla Anna och lyssna på hennes andnig.

Efter en liten stund så kom dom iaf och lyssnade på henne. Mannen som lyssnade på henne tyckte inte det var någon fara, men att det var helt rätt att jag ringde, eftersom jag var rädd att det var en reaktion efter pricktestet. Speciellt efter det som hände Gabbe i påskhelgen.. Hur som helst så sa dom att blev det värre skulle jag ringa 1177 igen så skulle dom skicka dit ambulansen för att kolla igen, men blev det mycke värre så skulle jag naturligtvis ringa 112.

Andningen är väl okej, fortfarande pipig men hon har inga problem att andas, ambulanspersonalen trodde även att det kunde ha att göra med att hon är förkyld.

Men jag kände iaf att jag inte ville sova ensam på forsgränd i natt, så jag och Anna ska sova hos hennes farmor och alla fastrarna inatt. Skönt att vi kunde det, annars hade vi sovit hos min mamma.

Nu är jag ganska slut efter denna jobbiga och omtumlande dag så jag ska slöa lite framför TVn innan jag ska läggaa mig.

Kram

Kommentarer
Postat av: Sandra

OJ vilken dag. Stackare.. Va tråkigt att hon är allergisk. Men om ni håller undan henne från de nu kanske hon växer ifrån det. Många gör ju det. =)



Huga, jag förstår EXAKT hur du känt dig. Inte alls roligt när de små blir dålig. Allra minst när det blir något med andningen. :(



Hoppas hon blir bättre nu. Och du gör rätt som inte sover ensam. Man blir lätt skärrad när de händer något sånt där.

kram

2009-04-16 @ 20:55:05
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Ida

Oj då, vilken tur att ni vet felet nu iaf!

Hoppas lillgumman blir bättre i andningen :)

2009-04-16 @ 21:30:15
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Petra

Älskade Anna <3

2009-04-16 @ 21:49:39
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Sandra

Läste förresten lite gamla inlägg som du skrivit :) Vad tyckte du om läkaren i kälarne du hade när du var gravid?

2009-04-17 @ 11:18:55
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0