Måndag och nya tag.

Idag var det verkligen höst. Iaf vid halv 9 när vi vaknade =)
Dimmigt ute och halvkallt. Inte ens Bettan (som är världens petigaste hund vad gäller väder) tyckte om det. Hon gillar ju egentligen enbart.. Sol. Men men.. Hon gick iaf ut och morgon pinkade innan hon kutade upp på bron igen. :)

Vid 10 tiden åkte jag och Anna på ICA för att handla, men vi kom på att vi skulle till Oasen så vi handlade bara en burk mat till henne och sen for vi dit och lekte lekte lekte. Sist vi var där, innan de stängde för sommarlov, så kunde ju inte Anna gå. Men nu går hon helt själv hela tiden och M tyckte hon var så duktig. =) (ser du Elsy, mitt liv är oxå en dans på rosor =D)

När sedan flickan från Gräddhyllan kom med sin son kom vi in på det att göra fot och hand avtryck. Eftersom jag var näst intill folkskygg efter att jag fått Anna (skämt åt sido, men jag var aldrig på Oasen iaf), så har vi inte gjort något där då hon var liten. Men som min frisörvän M skulle säga, bättre sent än aldrig.. :)

Så, idag gjorde vi ett fot avtryck av höger fot och ett hand avtryck av vänster hand, i en klump med "lera" som jag ska hänga upp på väggen sen =) E gjorde ett på sin son med, fast han är ju 3 månader så det fick plats båda fötterna och båda händerna..

Efter Oasen styrde vi allesammans (dvs jag, skruttan och gräddhylle-gänget) till ICA för att handla. Naturligtvis hade skruttan slagit igen ögonen, då klockan var närmare 2 när vi kom på ICA och hon hade inte sovit sedan vi klev upp halv 9. Hur som helst så satt E och sonen i vår bil medans jag kutade in och handlade åt oss båda, så barnen fick sova vidare. Det var därför E satt i bilen morfar, hon hade inte kidnappat Anna och bilen, jag lovar. =D

Väl i Gulldalen så packade jag in alla varor och sen tog vi oss en promenad på närmare en timme. Himla skönt faktiskt.

Sen har vi egentligen inte gjort så mycket, stökat på här hemma och så.. Gjorde pastagratäng med skinka, bacon och massa gott till middag, och Gouda ost ovanpå.. (hade jag haft huvudet med mig hade jag tagit ett kort på kalaset =D)

Sen var jag på TIME och hyrde Changeling med Angelina Jolie, verkligen en super bra film. Hade tänkt se Taken som mamma rekommenderade, men de ex de hade var redan uthyrda. Men men, en annan dag.

Nu ska jag kolla igenom alla dagböcker och sen sova. Och hinna med lite farmande, såklart.

Puss och god natt.

Kommentarer
Postat av: Paulin

Tycker verkligen du ska se Taken, riktigt, riktigt bra film! Har du en dvd-spelare som kan läsa formatet Div-x? Isåfall kan du låna den filmen av mig :)

2009-08-24 @ 23:08:13
URL: http://pauerlajn.blogg.se/
Postat av: Sandra

Full rulle hos er med andra ord :)

Taken, känns igen men kan inte riktigt placera den. ny film? ^^



Man hänger ju verkligen med i svängarna nuförtiden ;)

2009-08-25 @ 08:19:49
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Nattis

JAA!! Taken är riktigt bra! :)

2009-08-25 @ 09:03:45
URL: http://www.karlavagnens-foppa.se

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0