Onsdag

Ojojoj vad jag var trött när klockan ringde i morse! Helt galet.

Så jag klev upp och gjorde kaffe och så, ungefär halv 7 hörde jag att skruttan vaknat. Trodde kanske hon skulle somna om men icke. Så jag tog upp henne så fick pappa sova vidare i några minuter medans vi myste lite i soffan till Nyhetsmorgon. Gillar att mysa i soffan med en kopp kaffe och min lilla skrutt till nyhetsmorgon =)

Strax innan 7 for jag på jobbet, det gick bara bra. Ingen vidare mat idag, så vi i personalen åt egentligen bara potatis och gräddsås :p Ingen av oss gillade den där klumpen som dom skickat in och kallade "köttfärs linström". Huvva.

Säger som J sa på Aspen, "det ser ut som en moderkaka". Haha..

Hur som helst när jag slutade klockan 15 så for jag på ICA innan jag åkte hem till de mina. Anna hade haft en dååååålig dag, ramlar massor, gråtit och varit gnällig mest hela dagen. Sovit flera gånger oxå. Kanske är någon förkylning på G?

Inte vart det bättre för att mamma kom hem heller, bara en kort stund. Men men.. Alla har vi dåliga dagar =)


Jag vet inte alls vad det blivit med henne, men hon är sååå bökig vid sänggående. Kan inte ligga stilla, inte ens om hon får äta vällingen i famnen så är hon lugn. Vrider och vänder sig. Bara skriker och är rent ut sagt förbannad. Det som inte varit nå problem alls tidigare, är nu bökigare och jobbigare än någonsin.. Kan det vara för att Micke kommit hem igen? Eller för att hon kan gå nu helt utan problem?

Känner mig så maktlös när INGENTING verkar hjälpa. Varken att hon får ligga i sin säng, i våran säng, i famnen, INGENTING. Det är skitjobbigt ska ni veta.. =/

Aja, i morgon ska vi upp till Gräddhyllan och gratta Elin som idag fyller 21. =)

Grattis även till Sandra, Malin och Kickan som OXÅ fyller år idag. =)

Hoppas ni haft en skön dag i höstvädret!

Puss på pannan

Kommentarer
Postat av: Jannice

Hur gammal är Anna nu? Kan hon ha kommit in i en trotsperiod? lovis har väl hållt på å trotsa hela sitt liv mer eller mindre..och i perioder är hon lugn. Som inatt. Somna kl 20, vakna ett par ggr för välling..och sover ännu.. inte likt henne! Men annars så bökar hon mest jämt, skriker å håller på. Tänderna kan ju bråka med Anna..eller magont? Eller som du skriver, en förkylning på gång. Man får påminna sig om att barns varje skrik, är en fråga.. Kram på er!

2009-08-20 @ 07:31:57
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com
Postat av: Sandra

Tack Så mkt för de fina grattishälsningarna! :D



Vi har också haft jobbiga nattningar men så bara över en natt släppte det. nu är dom gudomliga!! :)



Men innan så ville han ha närhet, antingen att man låg bredvid han så han fick somna, och sen flyttade man över honom. Eller att man satt bredvid sängen, läste saga och höll i handen.



Men ja, som sagt, de släppte bara sådär :)

Ni får väl pröva er fram till vad som passar er bäst. Och sen hålla till det så släpper det nog tillslut, även om de är jobbigt är de krånglar.



Kram!

2009-08-20 @ 08:37:14
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Linda

Hon bökar sig inte tillrätta om ni bara låter henne äta vällingen i sängen och sen säger godnatt, stänger dörren och går? Så gör vi med Gabriel. Han ligger och bökar runt ett tag och pratar lite ibland en stund, men sen somnar han. Men alla ungar är ju olika

2009-08-20 @ 09:11:40
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Jag bara skrattade då jag såg den, haha! :D

2009-08-20 @ 11:14:54
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Å

Det är troligen gå-chocken. Världen blir så stor och lockande (och lite farlig) när man kan utforska den på egen hand. Det går över.

2009-08-20 @ 15:23:10
Postat av: Jannice

Är hon så där himla hysterisk, och det är tänderna, så ge henne alvedon på en gång! Lugnar hon sig, så vet du vad felet är. Hon är ju ännu så liten, och det är svårt att förstå vad de vill.. Lovis kunde få utbrott för att hon var törstig, drömde mardrömmar.. Om Anna vaknar efter att ha sovit ett tag..och bara skriker hysteriskt utan att du/ni får kontakt med henne..kan det vara nattskräck. Är det mörkt i rummet? Lovis är mörkrädd. En liten nattlampa har hjälpt oss.

2009-08-20 @ 16:29:58
URL: http://jannicejarpe.wordpress.com
Postat av: Linda

Maken efterlyser receptet på tidigare nämnda köttfärslimpa med fetaost

2009-08-20 @ 19:31:52
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Victoria

Gud vilket sött barn du har :)



Jag har välrdens barnlängtan, har du några tips?



Läs min blogg om barnlängtan!

2009-08-21 @ 14:53:28
URL: http://mittlivv.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0