Ah vilken himla bra kaka!

Elin kom hit efter sitt panshis-sim (vet inte hur det stavas, men jag uttalar det så....) och vi pratade en massa. Bebis, grejor, funderingar, tips och råd.. Sen tog vi tag i det stora ärendet för dagen, att baka den där kakan.

   
Det vita på golvet och på bänkskivan är så resultatet av att jag skulle öppna burken med bakpulver.......

   
Anna fick naturligtvis oxå vara med och baka, eller, observera iaf =D

Det slutgilltiga resultatet får ni inte se, tackvare att jag inte tagit något kort på det ännu.. :p Kanske ska lägga upp det lite snyggt först..? Haha.. Vi får väl se..

Hur som helst, efter Elin åkt så gick jag och Anna på affären i snöyran och handlade lite. Och sen apoteket och köpte hudkräm och näsdroppar. Tillbaka hem och Anna somnade så hon ligger ute i vagnen på bron och sover en stund.

Dagens middag kommer till största sannolikhet bestå av någonting så simpelt som pytt i panna med stekt ägg, ketchup och rhode island dressing. Om mannen i huset samtycker. Annars blir han utan mat.. Eller jag utan stekta ägg. Kan inte steka ägg, töntigt jag vet, men det är faktiskt en konst. Anser jag. Mycket kan jag, men inte det.

Aja, nu ska jag facebooka lite och sen kolla igenom den stora IKEA kassen med kläder som Anna fått av min kusin och hennes familj. Adios for now!!

Kommentarer
Postat av: Sandra

haha orkade du läsa igenom allt? :)

De gör de nog :)



Fina bilder, vad vare för kaka ni gjorde? =)

Ah kläder är aldrig fel att få :)

Kram

2009-02-18 @ 15:25:06
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha sikken tur då =) var rädd att ingen skulle orka me de! ;)



Åhå, de har ja aldrig gjort.. =) vart den bra då? =)

2009-02-18 @ 15:29:46
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Eleonore

Ja... förbannade less blir man!



mailen är; eleonore[email protected]



KRAM

2009-02-18 @ 22:37:05
URL: http://sahlineleonore.blogg.se/
Postat av: Mamma Melissa

Tog faktiskt ett tag för mig att lära mig just steka-ägg-konsten... kör stenhårt på mängder av smör i stekpannan, ned med ägget och låta det ligga där tills det lossnar av sig självt... salt och vitpeppar, klart!



Gör man som min man, som försökte sig på att steka ägg... dvs kastar runt med ägget i pannan så får man mer scrambled eggs än vanliga hederliga stekta ägg;.)

2009-02-19 @ 00:52:15
URL: http://mammamelissa.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0