Måndag

Veckorna bara flyger förbi, snart är Anna hela 5 månader..! *mammas stora flicka*
Nu vänder hon sig på magen utan problem, "shopp" säger det bara så ligger hon där på mage och sprattlar. Men hon har även börjat öva sig på att ta sig tillbaka till rygg igen. Men jag har anat lite "bortskämdhet" hos min dotter.. Ni förstår, av någon annledning blir hon mest förbannad när hon ligger på magen om jag är i närheten, men är jag i köket så har hon huxflux tagit sig på rygg, utan problem.. Vad beror det på tro? :p

Idag har jag alltså skottat, igen. Hämtat ved, igen. Dammsugit, eller fortsatt dammsuga upp sågverket på övervåningen och tog i samma veva sovrummet. Det behövdes. Diskat, efter att jag lyckats nästan pajja luckan som man här diskmedlet bakom. Vet inte HUR men hela skiten lossnade och den där lilla lilla fjädern hade jag i min hand. PANIK!! Det är ju inte min diskmaskin!! Men du kan vara lugn Sissi, jag lagade den och den fungerar fel fritt. Puh!

Pappa har varit här en sväng idag, och min vackra Bettan med =D Vi var ute och kastade pinne i djupsnön idag, det var väldigt.. Avkopplande på nått vis. Kanske för att det var bara 4 minusgrader och INGET SNÖFALL?! Anna somnade i vagnen så jag och Bettan kunde leka en bra stund. Sen gick vi in och kollade på TV och eldade. Vaaaarmt och skönt.

Har fortfarande ont i handleden btw, får se om det inte blir bättre i morgon får jag nog kontakta en läkare.. Men först ska jag testa med att linda handleden med en gasbinda. Det är inge svullet så jag har svårt att tro att det är en stukning. Men vad vet jag? Ont gör det iaf, speciellt när jag lyfter min fina flicka. Men men.. Hoppas det går över.

Vi var upp och handlade, styrde vagnen i djupsnön eftersom dom inte skottat infarten ännu. Då var klockan ca 18. Hinner handla och gå hem igen. Fortfarande inte skottat. Wff?! Lagomt tills jag fått upp barnvagen på bron och in så kommer traktorn.. Naturligtvis =D

Anna Panna har blivit förkyld, jobbigt. Snuvig och lite hosta men vi har ju näsdroppar om det skulle behövas. Hoppas inte. Nu sover hon iaf, sedan ungefär en timme sedan. Ska gå in och titta till henne nu och sen kika på CSI.

Kristina: Skaffa dig en blogg du med, så jag kan svara på dina kommentarer!! Haha ja, men då kommer det nog vara annat ljud i skällan, då skottar jag med glädje! =D

Adios!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Tack snälla. De värmde gott!! Man suger åt sig som en svamp.. =)



Och ska säga detsamma. Du gör de jävligt bra!! =) Anna, Städar, Skottar, är ensam!! Du är superduktig!! =)



och vad har du gjort me handen nudå?! :(



KRam

2009-02-09 @ 21:14:05
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

haha ja de tycker ja att du kan med stolthet säga att du är! :D



Usch då.. ja blir de inte bättre få du kolla upp de.. hoppas dock att de ger sig..

Kram

2009-02-09 @ 22:28:37
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: sissi

Bra! att du fixade det Marie! Emil måste få en liten paus i fixandet nu, trode han skulle få ett vansinnesutbrott när vi var där sist hahah

2009-02-11 @ 11:42:59
URL: http://blogganblogganssons.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0