Söndag igen då

Hej hej.. Hemsk mycket hej.

Idag är det söndag, och solen har strålat från en blå vacker himel. Graderna har varit hyffsat skonsamma och vi tillbringade 3 timmar i det vackra vädret idag.

Vi gick upp till slalombacken och fikade, pratade med lite folk och sen gick vi tillbaka.
När jag och Anna kom hem så blev vi båda ganska trötta, man blir ju lätt det efter en massa frisk luft. Hur som helst så käkade Anna vid 3, biffstroganoff =D Sen vid 4 tror jag så började hon bli trött igen så då la vi oss i soffan, och jag skulle "bara" ligga en stund tills hon somnat och sen fortsätta titta på TV och elda.

Jo tjena, vaknade vid 5 tiden. Det var ingen eld kvar naturligtvis, och det måste ha blivit kallare ute för det kändes lite rått inne. Så jag ringde och avbokade min middag hos svärmor och tog tag i eldandet och slaffsade i mig pytt i panna med rhode island dressing och kethup. Hade inga ägg, och även om jag haft det hade jag inte gjort några.

Dom blir aldrig nå bra..

Sedan dess har jag och Anna myst i soffan, hängt tvätt, lekt i babygymet, övat på att sitta själv (Anna, inte jag) och det börjar verkligen arta sig nu =D Liiiite dubbelvikt sitter hon, men när hon åkt fram förlångt tar hon och skjuter upp sig med armarna =) Mammas duktiga tjej!

Vi har käkat banangröt, ingen höjdare. Men då gav jag henne blåbärspure samtidigt och DÅ blev det verkligen mumma!
Jag skulle inte heller vilja käka gröt utan någonting till.. :p

Nu har hon somnat iaf, och jag ska gå ner och ringa Kickan som jag lovade..

Men först, lite bloggar!

Kommentarer
Postat av: Helena

Alex var inte heller så förtjust i gröten från början ;-) Men jag gav den också till lite olika fruktpuréer/mosad banan(fungerar med annan mat också) från början. Och det tog inte länge förrän han åt utan frukt =D

Kram

2009-02-15 @ 21:37:01

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0