Lördag.

Vi tog oss iväg strax efter 10 tiden, från Gulldalen alltså.. Vidare till Vestbergs fram och åter, sen systemet där jag köpte en Whiskey till min farbror som fyllde 50. Vidare sen till Gevåg för att låna en resesäng och hinna med en kopp kaffe. Egentligen kände jag att vi inte hade tid med det, men vi brukar inte ses så ofta så vi stannade en snabbis iaf.

Vidare mot staden Östersund och Torvalla där Anna fick käka lunch innan vi begav oss till 50-års kalaset ute i Fjälkvarn.

När vi kom dit var det inte mycket till action, T och O kollade på.. Formel 1? Hur som helst så fick vi se en HEMSK olycka som hände under loppet, en av förarna fick en fjäder, typ från en dämpare, RAKT i huvudet så han halvt tuppade av och sen, i ca 280 km/t åker han rakt in i däckbarriären runt om banan.. Huvva.. Det var otäckt att se. Försökte titta på TEXTTV om det stod någonting men icke.

Hur som helst, så började det droppa in lite folk, så jag, pappa, Jossan, Tobbe och brorsan spelade lite kloter. Det gick väl sådär.. Dels hade jag skruttan på ena armen och sen ska man kasta med andra, gick inte så bra. Så jag skyllde på det när det gick ont. Men, sen tog pappa eller Jossan henne när jag skulle kasta och inte gick det nå bättre för det.
Så, jag skyller på fel tillverkade pinnar, det är den enda logiska förklaring jag har till våran förlust.

Sen vankades det lite vin för mig, och diverse olika alkoholhaltiga drycker för de andra. Smörgåstårta, 3 olika sorter, en med skinka, en utan lök och en med MASSOR med räkor, skinka, vindruvor, lök och massa ägg. I den sistnämnda var det även räkor MELLAN lagren. MUMMS!!

Vid 8 la sig både Anna och Gabbe, så jag och Marre gick in och fixade med välling och allt som har med läggning att göra. Vi blev kvar inne ett tag tills dom somnat riktigt innan vi gick ut igen och surrade med de andra. Jag la mig dock vid 12, drack 4 glas vin under hela kvällen och somnade sååå skönt. Hade varit vaken bra länge, sedan strax efter 6 på morgonen och kört ca 15 mil bil så jag var trött.

Plus att skruttan vill ju upp på morgonen även om mamma druckigt vin :p


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0