Ständigt återkommande..

Jag har skrivit det förut, men det är väl lite det som är blogg är. Att man ska kunna skriva det man känner..

Anna är det underbaraste som hänt mig. Hon är verkligen min värld. Men..

Jag kan sakna det man hade förut.. När man hade vänner på besök titt som tätt. Vänner, som man senare insett inte alls var ens vänner, men det är en annan historia. Men det känns som att efter att Anna kom till våran familj, så har jag blivit vuxnare. Jag har ju ett ansvar för en annan människa. Det ultimata ansvaret, tills dess att hon själv är så pass stor att bestämma själv. Just nu så kan hon inte vara utan en vuxen vid sin sida. Och det är ingenting jag ångrar. Att jag tog på mig det ansvaret. Tvärtom så älskar jag det.

Men ibland så kommer det en våg av ensamhet. Alla vänner jag har, har barn själva. Vart tog vännerna som jag hade innan vägen? Några, de sanna vännerna, är kvar. Men de andra. Vad var det som gjorde att de slutade ringa? Att de tillslut slutade hälsa när man möttes vid ingången till affären?

Det kan jag sakna. Vänner. Jag har några, det räcker väl iofs, men jag saknar det där spontana i vänskapen. Ibland känner man sig nästan som en igel, ringer och frågar om vi kan träffas. Skickar SMS och frågar.. Är det någon som förstår vad jag menar?

Jag har träffat nya vänner också, genom Anna egentligen. Det är inte heller någonting negativt, absolut inte.

Men. Bara för att jag är mamma, så betyder inte det att jag inte behöver vara "bara Marie" längre.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag förstår precis vad du menar! Bara för att man blivit mamma betyder det inte att man är en annan person. Eller jo, på sätt och vis är man ju det. Men ändå, liksom... är man inte lika mycket värd för det?



Äh. Tacka vet jag dom vännerna som stannade kvar, trots mitt eviga prat om blöjor och första leendet! :)

2009-07-12 @ 07:10:50
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag tror tyvärr det är lätt att det blr så. Man lever i en helt annan värld när man fått barn. Man kan inte längre åka nånstans eller göra nåting utan att man först måste antingen packa ner allt man äger och se till att vagnen får plats och du vet, eller att ha barnvakt. Man blir helt enkelt inte lika spontan längre, och det blir lite obekvämt och jobbigt för en del tror jag. Och din vardag innehåller inte längre samma saker som dina jämnåriga. Du är inte alls nåt barn som blivit mamma, det är inte så jag menar, men du är ändå ung och i en ålder när de flesta av dina vänner förmodligen letar den bästa festen för helgen halva veckan medan du är glad om du hinner tvätta upp nerspydda kläder. Det är tråkigt som fan, men jag tror faktiskt det är en del av livet. Man växer ifrån varann oxå.

2009-07-12 @ 08:05:53
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Denise

Vad tråkigt att känna så :(

2009-07-12 @ 10:28:48
URL: http://dandersson.blogg.se/
Postat av: Ida & Julia

Ja vi köpte vagnen i H-sand, hos en familj som hade köpt den men insåg att de inte behövde den.

helt ny, känns superbra :)



Har ni haft en mysig helg?

Kram!

2009-07-12 @ 12:53:31
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Eruuka

Marie. "Bara" för att du är mamma så definerar inte det dig som person. Du är ju fortfarande Marie, även fast du fått lilla Anna. Självfallet må det vara svårt att ha tid att vara sig själv när man har fullt upp med en liten, men Marie försvinner aldrig för det. Du måste bara komma ihåg henne också :)

2009-07-12 @ 14:20:51
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0