Heldag i Öset.

I morse så vaknade skruttan första gången vid 7 tiden. Gjorde välling men hon VILLE INTE HA?! =O Så vi myste i soffan och sen somnade hon i min famn vid halv 8. La ner henne i soffan bakom mig, tänkte ändå kika lite på TVn och inte sova. Men när jag la ner henne så vaknade hon till, så jag la mig ner bredvid henne så hon skulle somna om.
Naturligtvis somnade jag med, jag var ju egentligen trött jag med. Hur som helst så sov vi i en timme.

Klev upp sen, tog på oss lite svala kläder och kokade gröt. Hon "smalla" i sig EN portion gröt (2,5 dl vatten, 1 dl havregryn ungefär) och sen ett rån med leverpastej på det! Mammas duktiga tjej!

Vid strax efter 10 for vi på banken och satte in lite pengar och vidare till mamma. Plockade upp henne, brorsan och hans flickvän och for till Östersund. In på IXO house och köpte ett par skor för 20 kr (!!!!!), bilder kommer sen när brorsan kommer. In på BARNENSHUS och köpte nya nappar och en lära-gå vagn till skruttan. Det är så otympligt när hon skjuter matstolen från IKEA framför sig nu.. :p

Vidare på stan och lunch på Ragnars, och kuta i massa affärer. Köpte en tjol och sol-skydds-bad-kläder till skruttan på Lindex. Enligt Vi Föräldrar tidningen så var dom BÄST i testet dom gjort på utthållighet, solskydd etc.. Så det köpte jag. Jag hade sådant flyt att dom var på REA oxå, så jag betalade under 150 kr för det. Det kallar jag FYND! Sen gick vi runt lite var stans och kikade, handlade lite och sen tog vi en fika ovanför Åhléns. Vidare mot Östersunda Camping där mormor och morfar + morbror med familj var så semester. Jag och Anna stannade där medans de andra for på möte. Där blev vi bjudna på bus för Anna med mina 2 kusiner och kaffe och magnum-glass för mig.

Sen for vi till Torvalla där skruttan fick käka middag och träffa BÄSTA morfar ett tag innan vi styrde kosan emot Hammer Beach igen. Vi kom väl hem där strax efter 20 (!!) Skruttan sov i bilen men vaknade till där strax innan vi kom hem, bytte blöja och gav henne en alvedon. (hon har 2 nya tänder på g som gör ONT) sen fick hon en flaska välling och somnade om ganska så omgående.

Puh, det var min dag det =D Jag har tagit lite bilder på vad vi handlade idag, men allt har inte kommit hem hit ännu så bilderna får nog vänta tills i morgon.

Hoppas ni haft en kanondag!!

Puss på pannan!

Kommentarer
Postat av: Linda

Låter som en mysig dag! Vad var det för skor du fyndade? 20 spänn är ju heeeeelt lagom! =) Inga gardiner??



Jag har funderat på såna där solskyddskläderjag oxå...men han är så himla varm så han skulle bli tokig av at ha långärmat och långbent på sig. Vi kör solskyddskräm och skugga istället. Oftast naken eller bara blöja.Och solhatt. När vi är i Koppelhällan har han badblöja, solhatt och T-shirt som han badar i så det skulle kunna vara idé att köpa en sån dör drakt at ha i badet. Men då ser han ju ut som en tjej i baddräkt juh! =)

2009-06-30 @ 09:49:34
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Sandra

Låter som en härlig dag. Va grett de e och kunna gör fynd sådär :)



Händer idag då? Kram

2009-06-30 @ 11:26:32
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Linda

Smidigt med 2-delat! Har bara sett hela dressar. Har du provat den? Funderade på om en torkar snabbt eller om den blir obehaglig när den är blöt?

2009-06-30 @ 12:21:56
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ska försöka :) Och försöka tänka mig för :)

Tack för omtanken :)

Kram

2009-06-30 @ 12:36:33
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Ida

Han har fått ett annan jobb. Fastjobb där också, annars hade han inte sagt upp sig :)

Ja visst är de fina bilder :)

2009-06-30 @ 13:28:33
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0