Ibland undrar man..

Vad har man gjort för ont när man ska måsta gå en hel dag med huvudvärk?
Varför finns det inget botemedel emot migrän?

Ibland kan jag känna mig ganska ensam. Speciellt när jag druknar i självömkan. Som när jag har huvudvärk.
Just då, när jag har min huvudvärk, så känns det som att ingen, absolut INGEN, kan veta hur ont det gör.
Hur det känns att ha 100 gruvarbetare som hackar efter diamanter inne i huvudet.
Hur det känns när minsta lilla ljuspartickel letar sig in i mina ögon.
Just då, är jag övertygad om att mitt liv är slut.
Poff. Borta.

Naturligtvis är det inte så illa, det vet jag ju. Men just då känns det så.
Sen kan man ju undra hur det kommer sig att just den dagen man är döende i huvudvärk så har dottern en dålig dag. En sån dag som består av ca 50% lek och glädje. 20 % hungergnäll och 30% klantighet.
Tex en sån dag som hon verkar övertygad om att hon VISST kan stå helt själv. Vilket resulterar i att hon slår sig. I bord, stolar, golv och väggar. Eller när hon är helt övertygad om att det är en jättebra idé att leka med barnvagnen (som mamma NATURLIGTVIS inte har låst just då) och lyckas köra över sitt eget ben.

Hur kommer det sig att allt detta oxå oftast inträffar då pappan i familjen INTE är hemma?

Det kan jag undra ibland..

Kommentarer
Postat av: Helena

Haha, känner igen det där.

Det är då man undrar om det finns lite tålamod att köpa nånstans.....



Hoppas du mår bättre!

2009-06-07 @ 20:43:22
Postat av: Linda

Det är lagen om alltings jävlighet!

kram

2009-06-07 @ 20:49:26
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tack Anna var snäll du är , Kram Julia :)

2009-06-07 @ 20:56:51
Postat av: Heidi

Svar: Tack detsamma! :)

2009-06-07 @ 21:20:40
URL: http://heidijanina.webblogg.se/
Postat av: Erika

För att det alltid ska jävlas Marie lilla ! Hoppas iaf att din dumma onödiga migrän gett med sig nu iaf :)

2009-06-07 @ 22:10:55
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Lina

var med i min frågestund på bloggen :)



www.liinaengstrom.blogg.se

2009-06-08 @ 15:52:21
URL: http://liinaengstrom.blogg.se/
Postat av: Elias mormor

Roligt inlägg!

Det är aldrig kul att ha huvudvärk, men din beskrivning av hur en dag då kan bli, är kul och läsvärd. Det finns något i texten som gör att man känner igen sig.

Jag hoppas att du mår bättre nu.

2009-06-08 @ 21:08:48

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0