Midsommarafton.

Igår vid kvart i 2 åkte vi upp till Gevåg. När vi kom upp så var väl ungefär alla redan där, som VANLIGT så är man så gott som sist. Suck. Aja, dom hade iaf inte hunnit börja ännu iaf, det var ju skönt.

Lagomt till att den super vackra bruden kom fram så kom ju regnet, så vi förpassade vigselakten in i tältet där fikat och maten skulle serveras. Ceremonin var jättefin och L var så vacker i sin vita lätt figursydda klänning. En liten bebismage såg man allt :) Sen serverades det tårta och kaffe, champange till de gäster som ville ha.

Eftersom jag både körde och inte tycker om champange så hoppade jag över det. Efter att brudparet öppnat presenterna så åkte vi hem fram och tillbaka, Anna fick lite mat eftersom det inte finns någon el uppe i stugorna, och vi bytte lite blöta kläder och skor. Sen for vi tillbaka och tittade på när de "obligatoriska" midsommar lekarna fortlöpte innan middagen som bestod av flera olika sorters sallad, kallskuret kött, revbensspjäll, potatissallad och kex med ost och hembakat tunnbröd och massa olika frukter. Blev lite allsång runt matborden och en massa glada skratt.

Vid 10 tiden åkte vi hemåt, Anna var fortfarande vaken och brorsan och Elin ville vidare på eget midsommarfirande. Anna fortsatte iofs vara vaken när vi kom hem, eftersom en kompis till R kom så inte hade hon tid att sova inte ;)

Iaf så somnade hon och jag vid halv 12 tror jag, i våran säng. Jag vaknade sen vid 1 tiden och la skruttan i hennes säng och jag kröp ner riktigt under täcket och somnade så fort jag la huvudet på kudden tror jag. Vi vaknade halv 9, det var skönt med lite sovmorgon =D

Idag verkar det vara lite bättre väder, det är lite blå himel som visar sig iaf och solen skiner igenom.
Vi ska nog åka tillbaka upp till stugorna senare idag och hälsa på igen, det är så sällan vi träffas numer. Det blir egentligen enbart nu i midsommar som man "hinner" träffas. Så det gäller att passa på =D

Nu ska jag ta på skruttan lite kläder och gå ut i den friska luften ett tag. Och dricka upp kaffet såklart.

Hur var Er dag igår?

Puss!

Kommentarer
Postat av: Tirova

hihi tack snulls, du får en liten bildlänk :)

2009-06-20 @ 14:53:44
URL: http://tirova.blogg.se/
Postat av: Linda

Bröllop i Krångede?

Vem gifte sig?

2009-06-20 @ 15:15:29

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0