Det gillar jag inte!

Jag har en tendens till någonting jag inte tycker om. Jag gör mitt bästa för att inte göra det men det händer om och om igen.. Jag jämför mig själv med alla andra. Jag känner mig ibland som en dålig person för att jag inte kan det, eller för att jag inte gör det. Jag vet ju naturligtvis att jag är ju lika bra som alla andra även fast jag inte gör en paj i veckan, eller inte har klinisktrent hemma. Det vet jag ju. Men jag kan inte hjälpa att jag ändå lyckas jämföra mig med alla andra.

Jag gillar det inte men så är det

Kommentarer
Postat av: Erika W

Åh, Marie, jag gör samma sak ! Det är så jäkla dumt, men det är fan omöjligt att sluta !

2009-03-21 @ 17:49:05
URL: http://eriikanu.blogg.se/
Postat av: Kristina

Du är inte ensam om det ska du veta:) Bjuder du på kaffe snart? Kanske till veckan om vädret och alla äckliga magsjukor tillåter.

2009-03-21 @ 21:48:01
Postat av: Åsa

Ett vanligt fenomen. Det kallas additionsstress. Du hör om en som har bakat två pajer. Nän annan har anmält sej till en kurs. En tredje putsade fönstren i förra veckan, En fjärde person har alltid så snygga kläder. Då tänker man nog är det väl f-n att inte jag kan baka paj , gå en kurs och städa ordentligt. Dessutom borde jag göra nåt åt mitt utseende... Du tänker inte på att detta utfördes av fyra personer. Kanske tom under en tidsrymd av en vecka eller två.

Nä, man ska ha de vänliga glasögonen på när man ser på sej själv.


Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0