What a day!

Dagen började, i vanlig ordning, alldeles för tidigt för min smak. Men man kan verkligen inte annat än smälta när stumpan ligger i sin säng, på mage och kikar på en över kanten på spjälskyddet och ler världens största leende när man tittar på henne. Då blir man hyffsat pigg iaf. :p

Klev upp, myste lite, gjorde frukost till oss båda och lekte lite på täcket på golvet. Vid halv 12 tiden så for vi till Sollefteå. Lagomt i Bispgården så inser jag, av någon annledning, att jag GLÖMT gåvobeviset HEMMA. Suck. Det var den egentliga anledningen till resan. Suck, bara att vända och åka hem och hämta det då. Suck.
Hur som helst så kom vi till Sollefteå lagomt till klockan slog 13.00. Kutade in på ICA där och köpte lite mat till Anna och sen vidare på fiket bredvid Kapphal och käkade en jättegod baguette med kalkon och någon super god röra. Mumms! Sen kollade vi på lite affärer, köpte 4 nya pyamaser till Anna på Kapphal, 4 par strumpor på Lindex och 4 par åt mig. Av någon anledning så hittar jag ALDRIG mina strumpor. Kanske en.. Här om dan insåg jag då mer än halva dagen gått, att jag hade en ljuslila och en mörklila strumpa. Haha, tur man mest håller sig hemma kanske :p

Hur som helst, köpte en ny leksak till Anna i sen 6-månaders present och sen kände vi oss klara. Den nya garderoben verkar få vänta tills klädindustrin kommit på att det är faktiskt möljigt att använda färger, och inte BARA svart, vitt och grått. Eftersom jag har ett litet underbart kräkmonster så är vitt uteslutet (plus att jag tappar mat på mina vita kläder, jämt) och grått och svart är tråkigt nu när det går emot vår och så småningom sommar. Nej, jag vill ha FÄRG. Galet jag vet...

Iaf, när vi kommit till bilen, satt fast Anna och hon somnat (innan vi ens satte ner henne i bilbarnstolen) så inser jag att jag glömt att HÄMTA UT DET DÄR FÖRBANNADE GÅVOPAKETET! Vad är det med mitt minne?! Aja, älgade ner på Lindex IGEN och hämtade ut det så kunde vi åka hem sen. Hade tänkt ta oss ut på Kläddax, men vi struntade i det. Lika bra att passa på att åka när Anna ändå precis somnat.

Hemma, packade upp allt, lagade mat och ilade iväg på sista delen i Första hjälpen för barn- kursen. Hade väldigt roligt, och fick lite tips ang några böcker jag ska söka reda på och beställa. "Farligt och ofarligt" bland annat, om blommor, växter osv som kan vara farligt. Sen en annan som hette "Ungen är sjuk - vad ska jag göra?" som en barnläkare skrivit..

Verkligen en kurs som ALLA borde gå tycker jag, verkligen en jättebra kurs. Det är Röda korset som håller i den, verkligen att rekomendera. Oavsätt om man har barn eller inte. Den finns även för vuxna sa hon som höll i den.

Aja, nu är jag iaf hemma, Anna sover och mamma och syrran har nyligen åkt hem. Nu ska jag läsa bloggar och sen sova. Är väldigt trött ikväll!

Kommentarer
Postat av: Helena

Ha, ha, Eran tvättmaskin kanske oxå äter strumpor???

Här finns nämligen oxå fenomenat "bara en strumpa"!!!



Kram

2009-03-31 @ 10:46:21

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0