Härliga sommartid!

Morgonen började som vanligt, skruttan var redan vaken med pappa.
Hon fick lite gröt och jag drack en kopp kaffe innan jag hoppade in i duschen. Och rakade benen. Var inte en dag för tidigt. Ännu ett bevis på att man prioriterar annorlunda nuför tiden.. :)

Vid lunch tid så gick vi ner till Annas farmor och fastrar för att äta lunch och drack lite kaffe ute på altanen. Lillfaster Erika ville bjuda Anna på några av hennes fina färgglada godisar, men ångrade sig när hon kom ihåg att Anna är förliten och att hon inte har några tänder ännu. Hon är så rar lilla Erika.

Vi gick hem vid halv 2 tiden och när vi kom hem så hade skruttan somnat i vagnen så vi satte oss ute på bron allihop, jag käkade vaniljglass direkt ur burken (den var nästan slut) och pappa Micke och grannen Johnny käkade 91:an. Löste lite korsord i Kommunalarn och försökte mig på sudouko men det gick fan inge bra den här gången.

När Erika kom hem så åkte vi ner till älven så hundarna fick svalka sig lite, det verkar som att skruttan hade velat vara med, men det gick ju inte. Hon ropade efter hundarna när dom busade i vattnet och sparkade med fötterna av förtjusning. Gosunge.. Efter ett tag for jag, skruttan och Erika på ICA för att handla lite till middagen sen ikväll, plus att det ryktades om ½ priset på barnmatsburkar så vi skyndade oss!!

Vi hittade lite iaf.. :) Nu kan skruttan äta massor me god mat. Tur att de flesta sorterna är helt mjölkfria så det är kanon! Vi testade makaronigryta nu till hennes middag, den gillade hon. Var lite orolig hur hon skulle ta det eftersom det är större bitar i dom, men det gick kanon! Hon tuggade tom, mammas duktiga flicka. Köpte även en ny nappflaska (även den på ½ priset) och en bitring (på ½ priset) och några nya nappar. Jag byter ju ut dom lite titt som tätt för jag är orolig att dom ska gå sönder när hon har dom i munnen..

Nu ligger pappa och dotter och vilar i våran mysiga säng, och här sitter jag och dricker kaffe. Ska strax ställa mig och diska och sen vika all förbannade tvätt som jag skutit upp i flera dagar.. Suck.

Nu ska jag kika lite bloggar och sen FB och SEN diska..

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha stackare! :D Men nu står de i bloggen va denna gåta handlade om iaf.. ^^

2009-05-09 @ 19:07:34
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja de ska bli jäkligt skojj! :D haha trots kaoset ;)



haha snart. senast juni ^^ (hör rent utav hur du suckar) haha :D

2009-05-09 @ 21:08:25
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Jesper

Låter som om du har haft en lugn och skön dag, mycket kakor och glass dock.... AJABAJA!

Härligt med all rabatt Marie, grattis! =)

2009-05-10 @ 00:34:46
URL: http://j3sper.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jaa de va riktigt roligt att få blommor, speciellt när en kille ha ansträngt sig så mycket som att plocka dom själv =), sen fick jag blommor av mamma och gabbe efter dom hade varit ut oxå =D hehe. !

Hoppas allt är bra med er, saknar er.

Puss

2009-05-10 @ 02:33:08
URL: http://baabiiisch.blogg.se/
Postat av: Anonym

niice =), jo de är bra, Gabbes ögon inflammation är nästan helt borta, men istället har han smittat carro så nu ser hon förjävlig ut i ögonen =P haha.



Puuss

2009-05-10 @ 14:23:30
Postat av: Anonym

Fyndade oxå ett gäng burkar och nappar igår! Och skickade ner Malin att göra detsamma så de lär ju ha gått å som smör där nere...

Makaronigryta tycker Gabriel är en höjdare oxå1

2009-05-10 @ 20:00:02

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0