Inte en lugn stund förrän nu ikväll

Dagen började med ett "mamam mamam" vid 7 tiden och vi klev upp och gav pappan sovmorgon. 
Lekte, blev lite osams ang lite små tjaffs som var på golvet, pussades och kramades och blev vänner. Kokade gröt och käkade den. Ut på en promenad vid 9 tiden, då jag trodde skruttan verkade trött. + Bettan behövde en prommis. Hur som helst, skruttan tyckte inte sova var en bra idé tyckte hon.. Så hon var vaken, vi väckte pappan när vi kom hem för min syster, Mickes syster och en kompis behövde skjuts hem ifrån Böle ganska omgående eftersom dom skulle jobba på Kärlagotte (?) idag. Hur som helst sedan han skjutsat dom så blev skruttan trött så vi gick en sväng hon och jag.

Då hamnade vi hos grannen och fick kaffe på bron där medans skruttan sov. Sen kom Micke över, några grannar från "våran sida" och "deras sida". Det är 2 "gator" här i Gulldalen. Hur som helst, så blev vi nog kvar där till.. Strax efter 1 tror jag! 

Hem, kokade kaffe och gav skruttan lunch. Efter en stund kom vackraste Petra med pingvin-lakrits som hon köpte till mig på kryssningen som hon och en av hennes vänner var på. :) Tack skatt! 

Sedan hon varit hos oss så smög jag över till grannen när skruttan vaknat efter att hennes pappa tagit henne på en promenad, smidde planer och surrade. Och skalade lök. Ingen höjdar sysselsättning men.. :p

Iaf så käkade vi grillad fläskfilé, potatissallad, grillade champinjoner, grillad lök, sallad, bea sås och ädelostsås. Jag skulle kunna äta ihjäl mig på ädelostsås!!! Eller förresten, jag skulle nästan, nästan, kunna dricka såsen med sugrör. :p
Hur som helst var det väldigt gott och jag är fortfarande mätt tror jag :)

Vid halv 6 började skruttan bli sömnig igen, så hon och jag gick hem och la oss och myste i soffan. Det tog inte många sekunder innan hon sov. Mammas flicka, jag kan titta på henne i evigheter. Hon vaknade igen vid 6 och vi gick tillbaka till sällskapet och drack kaffe och surrade lite. 

Nu är vi hemma, skruttan har precis somnat, sambon tittar på The F word (såklart) med Gordon. Jag ska läsa lite bloggar och sen mysa ner mig i soffan jag med. 

Hoppas Din dag varit bra med. Puss på pannan och god natt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Har du plåtmage? =)

Har nog aldrig hört nån dricka så mkt kaffe som du

2009-05-24 @ 21:32:53
Postat av: Ida

Ja, du... min dag har varit jättemysig! har haft besök av lilla Julia och hennes mamma Ida och pappa Tobias. En lyckad helg kort och gott. det är så härligt att se lillan utvecklas! ha en fin kommande vecka!





Kramis

2009-05-24 @ 23:14:42
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha jisses människ, du och ditt kaffe ;D



Vilken mysig dag du verkar haft, och smarrig midda som avslutning ;)



Jag jobbade ju hela dagen. Kvällen sen blev lugn. Vi va trötta både ja och emil. Han jobbade nämligen också hela dagen..

Kram

2009-05-25 @ 10:28:29
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Usch ja.. Man får verkligen hjärtat i halsgropen när de är de som står en nära, och något händer.. huvva.

Hoppas inte de händer igen.



huh!? De blir alltså, nästa vecka? på tisdagen??

Kram

2009-05-25 @ 16:11:59
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Lina

Var med i min frågestund på bloggen (:

2009-05-25 @ 16:37:47
URL: http://liinaengstrom.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ah okej :) Du skrev tisdag ;) men de va ju typiskt då.. Kan varken tisdag eller onsdag nästa vecka.. Typiskt..



Jobbar mån-ons.

Men men.

Får hoppas de kommer fler ggr.. :)



Tack iaf!

Kram

2009-05-25 @ 19:11:25
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0