Måndag 25/5

Dagen började med att skruttan var på jättedåligt humör. Ingenting hjälpte. Tillslut blev hon iaf på lite bättre humör och efter gröten så ordnade det till sig.  Efter att skruttan sovit på förmiddagen gick jag och grannarna vägen ner till byn. Centrum. Hammarstrands hjärta. 

Vi gjorde apoteket, J gick på ICA, vinkade till E i fönstret på systemet och in på PRIX och köpte piggelinglass till Anna och snus och festis. C fick en glass han med för han ville inte ha mjukglass. 

Hur som helst så gick vi på Kiosken och köpte mjukglass och avnjöt den i skuggan. Det har varit himla varmt idag vill jag säga! Sedan vi ätit upp glassen så gick vi till lekparken och Anna fick gunga lite, det var roligt =D Sen fick hon åka rutchkana med Mattias, det var inte lika kul faktiskt. Det kändes nog lite läskigt. 

Vi lekte en stund till (Johnny och Mattias mest faktiskt :p) och sen styrde vi kosan hemåt. Skruttan somnade ganska omgående, hon var trött efter allt bus och glassätande. :D Väl hemma hade Micke kommit hem från jobbet och stog och stekte pannkakor till oss. Mest för att Casper skulle äta lite lunch men vi andra mumsade lite vi med.. =) 

Vid 1 tiden åkte jag mot granngården för att köpa ett nytt halsband till Bettan och plockade upp Erika som hade slutat jobbet. Vi for på ICA och handlade lite barnmat och lite till middagen idag. Hem och myste dotter en stund. Casper var hos oss nu i eftermiddag för Mattias jobbar eftermiddag och Jaana jobbade till 5. 
Jag och Anna somnade på soffan och under tiden så hade pojkarna hunnit med ganska mycket. Badade hundarna nere vid älven, plockat blommor till mig och Erika och letat reda på ett ställe att bygga en träkoja i sen i sommar. :)

Hur som helst så bjöd vi Casper och Jaana på middag idag, pasta, köttbullar och hemlagad gräddsås. Väldigt enkelt men ACK så gott det är! Kaffe på det och sen gick dom hem. 

Nu har J och E nyss varit här och druckigt lite kaffe (någon som blev brydd? :D ) och jag och E har smidit lite planer.. :p

Nu ska jag läsa lite bloggar och sen FB:a innan CSI börjar klockan 21. 

Puss

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0