Trött nu..

Skruttan sover, disken är diskad, spisen avtorkad, bordet avtorkat, skruttans stol avtorkad och alla leksakerna ihop plockade. Nu är jag trött.. I kroppen. Men inte trött-trött. utan bara. Trött.

Ikväll käkade vi salsakyckling-ala-V-B-K. Det är en grillad kyckling, creme fraisé, Pineaple salsa och tacokrydda ihop blandat och kört i ugnen tills det blir varmt. Och ost ovanpå. Så fruktansvärt gott. Jag ringde och bjöd ner gräsänkan på mat och hon kom och åt även fast hon redan ätit middag en gång. Men vad gör man inte när det är så gott nästgårds? :p

Så nu är alltså resten av maten i kylen och väntar på oss i morgon till lunch och disken är som sagt diskad. Sköööönt.

Skruttan sover så oroligt så det är inte klokt. Vaknar och är jättejätteledsen och nästan otröstlig. Mammas skatt, hur ska man göra? Det är så frustrerande att inte veta vad det är.. Är du törstig? Nehe. Är du hungrig? Nehe. Har du ont? Är du varm? Behöver du en torris? 1000 frågor och inget svar. Vad gör man? Tillslut brukar hon somna om, när man ligger och håller om henne, gungar och vyssar. Älskade barn. Min ögonsten.

I morgon är det operation stor-städ. Igen. Såg igår kväll hur mycke spindelväv det är i taket på farstkvist/altanen. Måste åtgärdas. Så det ska jag bland annat göra. Städa badrummet igen och köket. Damma i bokhylle-schabraket och eventuellt putsa fönstren. Om jag orkar dvs. :p

Nej nu ska jag försöka mig på Tolken, för 3e gången. Nu är ju det inte så sent så nu kanske jag orkar se den.

Puss och god natt.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Uj va flitig du varit :) Duktig du är. Och vilka planer för idag sen, duktig som sagt! :)



Hon registrerar väl mycket mera nu, intryck m.m som hon bearbetar medan hon sover. Så hon kanske vaknar och är lite otrygg, drömmer osv. Kanske allt hon behöver är att du eller pappa håller om henne, att hon känner att ni finns där. Det är inge farligt.



De går nog över, de har ju såna perioder ibland.



Kramen

2009-05-18 @ 09:39:01
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Erika

Klart man tar en andra portion när det vankas grattis och GOD mat ! :D

2009-05-18 @ 17:36:48
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0