Numero 1 av inskolningen..

Gick kanon.

Förutom att jag och M inte pratat ihop oss om hur morgonen skulle börja, haha.
Jag trodde han skulle börja jobba kl 8, han trodde att jag ställt alarm.

Han började inte jobba klockan 8 och jag hade inte ställt alarm.

Jag vaknade alltså 08:45 och 09:30 skulle vi vara på dagis.
Barnet var oätet och oklätt och bilen var på verstaden.

Härlig start på dagen va? Barnet har nog aldrig blivit tvungen att äta så fort någonsin förut. Hur som helst så kom vi utanför dörren i Gulldalen ca 09:20. KANON!

Fem över halv var vi på dagis och tiden till halv 11 gick galant. Anna lekte med barnen, visade fröknarna vad duktig hon var på att klättra på allt. Skitunge. Ett av de andra barnen som går på avdelningen trodde nog att jag var en fröken för hon ville sitta i mitt knä hela tiden. Haha, man saknar liiiiite tiden då man jobbade på dagis.. :)

Klockan 11 gick vi hemåt igen och Anna slocknade i vagnen ganska omgående.

Sedan dess har vi inte gjort så himla mycket, jag hämtade bilen på verkstaden vid 16 tiden och nu ikväll var vi ner till Annas farmor och hälsade på Mickes mormor och morfar som kommit..

Anna sover nu i sin säng så sött och vi har nyss ätit rostade mackor med marmelad på och tittat på det super spännande avsnittet av Criminal Minds.

I morgon är det dagis igen, och vi ska försöka komma i tid då.

Puss och god natt!

Kommentarer
Postat av: Sandra

Haha vilken start du :) Tur de gick bra iaf. Men de e aldrig rolgit när man försover sig.



Hoppas de går bra imorgon också :) Verkar ju gå galant de där :)



Btw, tack för att du inte avslöjat nått om avsnittet :) verkar superspännande :) skall se imorgon kväll. troligtvis :) hehe.



Kram

2009-10-15 @ 22:15:44
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Så sant så :) dock är jag inställd på att gå över tiden så då är det väl egentligen ca 5 v kvar. eller mer.



Fast de e klart att de inte är så dumt att göra iordning väskan ^^



Fast då måste E leta reda på den och ta ner kläderna så jag får tvätta upp dom så jag kan packa ner de som skall med. :) och han är ju inte hemma ännu så. :)

2009-10-16 @ 08:11:05
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Linda

Haha, det där påminner mig om Celias första inskolningsdag... som jag totalt GLÖMDE BORT!! :P haha. Usch vad hemskt det var! Anders ringde mig och undrade vart vi var (vi skulle vara med båda två den första dagen), och jag kläcker ur mig "Hemma såklart?".. Snacka om panik när han påminde mig om att vi skulle vara på dagis!



Hur fasiken glömmer man bort barnets inskolning?! Ja jag säger då det :)

2009-10-16 @ 10:59:07
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Niclas

Deal!

2009-10-16 @ 12:50:24
URL: http://nickeshake.blogg.se/
Postat av: Å

Fast du ska nog inte till dagis som idag... Det är lördag.

2009-10-17 @ 07:54:27

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0