Update in order? Again?

Fy vad dålig jag är på detta, men ni förstår, de trogna läsare jag har, att jag har F-U-L-L-T U-P-P!

Anna har ju som bekant börjat dagis nu.
Detta mina vänner är, precis som jag förutspådde, ett trauma. För Mig.

Eller, det värmer mitt hjärta att det går såå himla bra, jag är stolt som en höna (?) kan ni tro.

Men, nog skar det liiiiiiiite i hjärtat när jag skulle lämna en stund idag.

Förvantade mig ett skrik, EN tår eller kanske iaf en surläpp.
Vad fick jag då?! I-N-G-E-N-T-I-N-G! Eller joo, en glad vinkning och sedan fortsatte ungen leka.

GAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAH! Ville jag skrika.

Men jag behärskade mig och visade inga känslor. Alls. Närå. Jag grät kanske en liiiiiiten tår (eller två) när jag satte mig i bilen. Hur som helst så var jag som en hök på telefonen, då de skulle ringa om det inte fungerade. Någonstans inne i mitt smått sadistiska hjärta så hoppades jag väl kanske att Anna skulle sakna mammas trygga famn och gråta en skvätt, men icke. Inte.Ett.Ljud.

Skönt för Anna och dagispersonalen. Ett h.e.l.v.e.t.e för mamman. ;)


Men OJ så glad hon blev när jag hämtade henne efter lunch, sprang till mamma och jag fick en stoooor kram. Sen vände hon sig om och pekade och "oh oh oh":ade på alla kompisar och inskolningsfröken. Mammas älskling.

Sen säger hon det jag fasat för:
"Vi gör lika i morgon då? Fast då kan du ju lämna ganska direkt och sedan hämta efter lunch?"
Än en gång, PRECIS som när vi talade i telefon, säger jag:
"Mmmmh, det blir nog bra........." Med den piiiiiiiiiipigaste rösten..


Huvva.



Annars då? Njae, inte så mycket faktiskt.. Har några planer under verkställande, men ingenting konkret att berätta. Ännu. ;) (blir du aaaaaaaaaaaarg nu Sandra? Hahahahaha..)

Nej, läsa bloggar var det ja!

Puss hej!

Kommentarer
Postat av: Kjell

Hrmm, tänk bara hur det ska kännas första riktiga skoldagen;)

2009-10-28 @ 00:35:43
Postat av: Helena

Vad skönt att hon trivs på dagis! :-)

Det finns inge hemskare än att lämna en unge som är ledsen. Det om något skär i en mammas hjärta, tro mig! Alla mamma-känslor säger att man ska ta med barnet hem igen. För barnet förstår ju inte varför man lämnar det.

Agnes hade en liten period förra vintern som var jobbig. Men inskolningen gick jätte-bra för henne oxå. Så det kan ju komma senare.

Alex ska börja dagis till veckan, hoppas att det går lika bra som för Anna :-)

KRAM PÅ ER!

2009-10-28 @ 07:09:00
Postat av: Sandra

Äntligen lite uppdatering :) om hur de går för er.

Verkar ju gå toppen!



Haha förstår att de känns jobbigt. Men de e nog bra att de går så bra. För tänk dig va jobbigt de skulle vara för dig om hon verkligen skrek och gren efter dig när du skulle gå och du måste pröva att lämna henne.. hualigen.



Humm.. Va ere nu för planer du har på g?!! :)



Kram

2009-10-28 @ 09:16:11
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Linda

Fy, visst är det fruktansvärt? Jag avskyr att lämna på dagis! Avskyr att lämna honom överhvudtaget faktiskt! Ännu mera nu när han helt plötsligt börjat vråla som en besatt vid minsta tecken på att jag tänker gå! Igår och idag har han blivit helt hysterisk när jag lämnat på dagis och jag har gråtit hela vägen hem och haft så ont i magen och nästa gått tillbaka och hämtat igen! Ringt så fort jag kommit innanför dörren och mötts av "han sitter i sandlådan och har så roligt så"

Jag VET att det bara är en fas, att han testar mig och att det går över så fort jag är borta ur sikte. Han gör ju samma sak när mamma och elin och alla andra går, men jag kan inte hjälpa det! Jag känner mig fruktansvärd, och detta trots att de flesta barn gör likadant och jag ser att de tystnar efter typ 15 sekunder....det är jobigt att ha barn!!

2009-10-28 @ 09:21:17
URL: http://lamcoff.blogg.se/
Postat av: Petra

Hahah, ja verkligen! Ha du tagit sprutan? Måste snart komma och hälsa på, nu har de blivit sådär jätteförlängesen jag var och surrade av mig!

2009-10-28 @ 18:16:51
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: Anonym

anna är söt.

2009-10-28 @ 22:29:44
URL: http://jagkallassofie.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0