Våga vägra mörkret!

En sak jag upptäckt, nu när vintern är på intågande och mörkret med det, det är att hela j*vla Gulldalen verkar vara ljusskygga.

Vart jag än tittar när det är mörkt så är det kolsvart i alla fönster.
Vad har människor emot fönsterlampor? Tycker inte folk att det är mysigt? Va fan, elen ingår ju i hyran!
Jag fattar inte, fönsterlampor är ju skit mysigt!

Jag har alltid fönsterlampor. Alltid. Dyget runt, året om. Jämt.

Nej grannar, våga vägra mörket! Hur skulle man annars hitta till toan mitt i natten?



Igår hade vi en riktig myyyyskväll. Vi bjöd Nattis och Niclas på middag, karé och klyftpotatis med rotsaker i ugnen och 2 såser till det. GOTT! Nathalie hade med sig ett super gott rött vin (kors i taket kamrater, jag dricker ju inte rövin!) som vi drack till. Sen öppnade vi den vita flaskan och spelade ett parti Monopol.

Naturligtvis vann inte jag, men jag kom iaf 2a. Inte illa pinkat?! Vi började spela någongång runt halv nio tror jag och halv 2 vinkade jag och Bettan av N:arna och kröp till kojs.

En super trevlig kväll, som jag hoppas vi kommer göra om!


Idag har vi varit på en promenad med Annas morfar och Josefin, sen mest slöat. Varit och handlat lite och ätit middag med halva grannstyrkan uppe på höjden. Flygande jacob alá Micke blev det idag. Anna blev grinig på kvällen, C likaså så vi gick hem.

Kollade tempen på skruttan, då jag tyckte hon var rödblommig om kinderna. 38 graders feber. TYPISKT! Nu när vi påbörjat inskolningen av dagis och allt.. Men men, vi får se hur hon mår i morgon bitti. Om det blir nå dagis eller om vi blir hemma. Vi får se.


Nu ska jag släppa ut Bettan och sen väcka sambon som somnade till filmen och sen sova.

Natti natt!

Kommentarer
Postat av: Linda

Det låter som ett typiskt dagis-symptom.. :P Hoppas dock att det inte blev nån mer feber, utan att ni är på inskolningen nu och har kul! :)

2009-10-19 @ 10:11:41
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Sandra

Men stackars liten, hoppas hon mår bättre idag då.

Låter som att du/ni haft en supermysig helg :)



Är det dagis hela veckan eller? (om hon är bättre)

Kram

2009-10-19 @ 10:15:40
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Linda

De SKA bli sjuka under inskolningen, det är ett måste =)

Det stör mig oxå att folk inte har fönsterlampor! Jag är besatt av fönster! Det måste vara mysigt. Det här huset går inte att få det mysigt i och det stör mig till döds! Men lampor harjag lika förbannat! Nåt som är ännu värre är när folk släcker sina utelampor när de går och lägger sig!!!! Whats up with that?! Man ser knappt att det finns et hus! Den dagen jag itne har råd att ha mina utelampor tända ska jag fanimej flytta till lägenhet!

2009-10-19 @ 18:48:47
URL: http://lamcoff.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0