Allvarligt?

Jag har varit "liten", i den bemärkelse att man gör/skriver/säger saker utan att tänka sig för. Man tänker inte på Hur personen man säger sakerna till, kommer reagera. Man tänker inte på konsekvenserna som kommer efteråt. Och de kommer komma.

Alla gör vi misstag och sårar varandra. Det tillhör livet. Det är av misstagen man lär sig. Det är av vänskap man lär sig att visa varandra hänsyn.

Att man bråkar med sina vänner, är både helt naturligt och nyttigt. Kanske man tar en "paus" ifrån varandra efter ett bråk. Bara man reder upp det Först. Privat.

Jag förstår att det kan vara jobbigt att bråka med sin allra bästa vän, tro mig, jag har gjort det jag med. X antal ggr. ^^
Men. Vad jag inte skulle göra, personligen, är att skriva om det öppet.

Jag tycker inte att det är okej. Jag har läst flera bloggar, där man skriver, helt öppet om sina bråk med vänner, mammor och syskon. Skriver nedvärderande saker OM varandra och saker så som "det var inte det här jag ville lilla vän, det ligger på din spelplan att fixa detta.."

Just det "lilla vän" får mig att reagera. Om det skulle vara mig det handlade om, oavsätt vad jag skulle ha gjort, så skulle jag känna mig kränkt av just det orden, lilla vän.


Om man blivit sviken av en vän, känt sig nedtrampan i smutsen, spela då inte med samma kort tillbaka. Det får dig att falla ner på samma nivå.

Tänk er för ungdomar. Alla handlingar har konsekvenser.

XOXO gammkärringa'

Kommentarer
Postat av: Elin

du får en då alltid att tänka en extra gång! Som sagt, jag älskar din blogg! När jag var i Egypten fick jag panikhemlängtan efter 11 dagar och började tänka på när jag ringde och väkcte dig mitt i natten trots att vi skulle upp kl 7 och jobba. komihåg hur himla mysigt det var att vara din "människa"! du fanns alltid för mig, du ställde alltid upp med dina vuxna, trygga ochkärleksfulla ord! Och det älskar jag dig för!

2009-09-16 @ 16:26:03
Postat av: Sandra

Håller med dig..

Man ska ta de med personen det berör..



Och är det så att man bara bubblar inom sig då skriver man väldigt anonymt så man inte fattar vem de gäller..



Och man kan tex, bara skriva "å vad jag är ledsen" vs arg..



Nej, helt riktigt. Man ska tänka efter före..



Du är så klok så ;)

kram

2009-09-16 @ 18:39:33
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: Sandra

Du är väl det sötaste som finns :) Gulle dig :)

Men de ska du inte behöva vännen min. Men jag blir alldeles rörd av tanken :)



Imorgon kommer jag vara rännandes på byn ^^



Men emil har hjälpt mig med sovrum och hall ikväll. Samt tvätt. Så skönt.. Ett steg närmare ett renare hem ;)



Du är en liten ängel



Bara så du vet. :)



Stor kram

2009-09-16 @ 20:21:31
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/
Postat av: My Lundin

Vad du är klok! Önskar att fler besatt din klokhet!

Kramar i massor...

2009-09-16 @ 21:42:19
URL: http://paulinasvarld.blogspot.com
Postat av: Kjell

Kan inte annat än hålla med, man måste faktiskt tänka sig för vad man skriver en eller två gånger ibland.

Att hänga ut någon på nätet är ju också en juridisk handling där man inte ger motparten en chans att försvara/förklara sig om inte denne då har en egen blogg då dvs, men ändå så är det väldigt lågt agerat

2009-09-16 @ 23:36:14

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0