Ännu en dag till ända.

Och idag har vi mått bra! Både jag och tösabiten. Förutom den snuviga snuvan som Skruttan dragit på sig. Hur som helst så fick mamman en sovmorgon i morse. Himla skönt måste jag säga.

Hade en GRUVLIG huvudvärk igår kväll när jag la mig, orkade inte ens titta på NCIS? Hur som helst var det sambon som fick väcka MIG i soffan igår.. Irriterat mumlande om huvudvärken vinglade jag de 6-7 stegen och stöp i sägen. I vanlig ordning hade jag somnat om innan jag hunnit be om alvedon. Och inte heller vaknade jag när Anna vaknade på natten. (vilket hon måste ha gjort eftersom jag brottades med hennes vassa tår under den tidiga morgonen)

Iaf så var pappan hemma när jag vaknade, fick pussar och kramar av båda mina älsklingar vid 9 tiden. Kokat ägg hade dom gjort till mamma oxå. Och diskat. Och startat en tvättmaskin och slängt in en annan i torktumlaren. Värst vad man hinner med på morgonen om man är effektiv. =)

Vid 11 tiden åkte jag och Anna med Jaana och Casper till gräddhyllan för att träffa finaste Elin och Emil. Fick tom låna lillkillen lite.. =D Som har blivit så himla stor förresten..... =) Det första Anna gjorde när hon kom upp var att stolpa in i vardagsrummet och komma bärandes på glas(!!)lyktan som hon VET att hon inte får röra. Bara för att visa att hon VET att hon INTE får röra den. Skitunge. Sen hällde hon ett glas med vatten över sig och blev blööööööt. Fick låna ett par snygga byxor av emil och en tröja. Som dock var i strl 110, så den badade hon i. Men vad gör det, är det inte på modet att visa ena axeln och ha tröjorna till knäna?


När vi for hemåt så somnade en super trött Anna i bilen, lastade över henne till vagnen och vi tog en promenad med C och J. Lillkillen skulle sova han med och efter ett tag gav han upp och somnade han med..

Resten av dagen har egentligen gått ut på att göra ingenting. Himla skönt faktiskt.

Köade i kön på apoteket till ingen nytta och sen blev vi bjudna på GOD middag hos grannarna. Varför smakar maten alltid bättre borta? Hur som helst så var det himla trevligt.

Men att vara på äventyr gör att småtjejer blir trötta, och ikväll somnade hon något så när smärtfritt. Lite gnabb hann vi med innan hon gav upp och somnade. Skönt.

Nu ska jag ta tag i alla tvätthögar som ligger utspridda på vardagsrumsgolvet och sen sätta mig i soffan.

Puss

Kommentarer
Postat av: Farmor

Vilken skön dag du verkar ha haft.....

Visst är det tur att världen är full av roliga saker som varken kostar stora pengar eller är skadliga för hälsan:)

2009-09-11 @ 07:39:24
Postat av: Sandra

skönt med en någorlunda lugn dag. Spec efter de dagarna du har haft =)



Kram

2009-09-11 @ 08:35:04
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0