En heldag i Birsta

07:30 ringde alarmet första gången i morse. Har nog aldrig varit så trött någonsin som jag var då.
Tösabiten sov fortfarande så jag stängde av, ställde om och vände på mig. Allt för att få flyta tillbaka till den vackra dröm jag drömt.

07:48 vaknar jag av ett ilsket vrål. Söt-ongen var vaken. Hon stod nedanför sängen och vrålade. Suck pust och stön. Alarmet hade inte ens vrålat ännu, varför gatt hon? Jaja. Hon vrålade vidare och jag satte mig upp i sängen. När jag sakta hasar mig fram emot morgonrocken så klättrar hon upp i sängen.

Suck.

Kunde hon inte väcka den stackars mamman med pussar ist? Tydligen inte.

Hur som helst så tvingade jag mig upp och kramade om ungen. Mammas skatt. Morbrorn var fortfarande (!!) vaken, WoW is banded (stavarn.se).

Kokade kaffe och tog på en torris på jänta. Fixade frukost.

09:10 sitter jag fortfarande i morgonrocken och känner mig halvdöd. Morbrorn speedar runt av trötthet och dottern pratar pratar pratar med sin nallebjörn som är dubbelt så stor som henne. Den fick hon av morfar och J i julklapp.

09:11 kommer J, vi skulle åka 09:30. Kaos och tandborstning med en inte så sammarbetsvillig dotter. Tror de 7 tänderna uppe blev glömda i morse. Fy skäms mamman, fy skäms.

09:42 sitter vi i bilen påväg till farmor Å och faster E. Sen vidare till Birsta och låta äventyret börja.

Första anhalt blev kaffe och en godbit på cafét innanför portarna. Besvikelsen började redan när jag bad om min latte med vanilj. Vaniljen var slut. Fick lov att ta choklad ist, ingen bra idé. Hade varit godare med vanligt kaffe faktiskt. "Dammsugaren" jag tog till smakade satan, så dagen började ju bra. Juste, nämde jag att vi fick stanna 3 gånger för att skrapa framrutan? Värmen på rutan fungerade inte, på FÖRARSIDAN. Kanoners. Tillslut slutade den dumma sig. Tur det, annars hade vi aldrig kommit fram.

Hur som helst så fyndade jag 3 par byxor, 5 långärmade bodys, 2 kortärmade och en eller möjligtvis 2 vanliga långärmade tröjor till Skrutt på rean. Och ett nattlinne, 2 par sockar och ett par moccasiner. Allt för runt 800:-. Kanon. Nu kan ungen klä sig i passande storlekar igen.

Som hon bara skjutit i storlekarna nu så kan hon inte ens ha hälften av det som hon fick i julklapp. Tokiga barn. :)

Nej, nu orkar jag inte skriva mera, detta blev bra mycke längre än planerat.
Nu ska jag svika flickan och pöjkan som sitter i soffan och hoppa in i duschen innan jag ska sova.

God natt och på återskrivande.

Kommentarer
Postat av: Linda

Nej det gjorde jag inte! Skönt att någon vågar vara ärlig :)

2010-01-05 @ 20:07:14
URL: http://ziquita.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0