Denna "längtan".

Musik är en stor del av mig och mitt liv och mående.
Jag lyssnar på musik jämt. Gärna skulle jag ha musik i sovrummet, men eftersom min skrutt är lite si så där att sova på nätterna så har jag inte det. De nätter hon sover hos sin pappa eller så, så har jag alltid datorn bredvid på bordet och har lugna låtar på väldigt tyst. Det är rogivande för mig och jag sover bättre då.

Jag har flera olika spel-listor på min Spotify. En av dem påminner mig om allt jobbigt jag gick igenom i våras och försommaren. En påminner mig om allting fint jag var med om i sommras. En påminner mig om den jobbiga tiden som var i höstas. Och en som jag lyssnade på sedan jag jobbat natt och skulle sova.

Lyssnade på en låt igår och fick en... Klump i halsen. En klump som jag egentligen inte vet vad den betyder. Sorgsenhet? Glädje? Jag vet inte. Men jag tycker om den.

Pain Of Salvation – Second Love

Den är underbar. Texten speglade mig i våras. Nu betyder den egentligen mer att den tiden är förbi och att jag är starkare än jag var då.

Ändå, så uppstår en slags längtan. Inte efter situationen som var då, men känslorna.
Det gör mig lite rädd, för de känslorna börjar komma tillbaka. Det ÄR positivt. Men skrämmande. Och en aning ångestladdat.


Kommentarer
Postat av: ilona

kanske skruttan skulle sova bra med lite musik, hon kanske somnar om då när hon vaknar till o allt är tyst. det brukar vara en liten trygghet med ljud omkring sej.

2011-02-01 @ 16:08:11

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0