Here we go!

Igår var jag till bispen till L och fick introduktion i hälsokursen. Intressant och spännande. Den metaboliska åldern var lite som ett slag under bältet, men det ska ordna upp sig hade jag tänkt =P

Idag började jag iaf dagen med konceptet "en sund frukost" (rätta mig om jag har fel Linda) och... Ja. Det var ovanligt faktiskt att inte bara börja dagen med en/två/tre koppar kaffe. Men jag kommer nog vänja mig. Jag fick fundera både en och två gånger innan jag kom ihåg vad det var jag skulle göra haha.

Hur som helst, lunchen fick bli en jordgubbs shake och en rostad Lingongrova med ost. Möms!

Nu har vi precis ätit middag, vilket fick bli kasslersås med kantareller och pasta snäckor. Till efterrätt blev det ännu en shake, även denna gång jordgubb. Skrutten ville så gärna smaka men det går ju inte då jag dels blandar den på vanlig mjölk, men sen så innehåller själva pulvret mjölk. Hon blev jätteledsen, men då kom jag ju på att jag kunde ju ta en skvätt av hennes egna mjölk och mixa ner lite hallon i det. Så fick hon samma som mig iaf ;-)

Det var en nöjd liten 2 åring som drack och skålade med sin shake =D

Ah well, gud vilket tråkigt inlägg detta blev hörrni!
Vi spenderar iaf natten hos min mamma i natt, ska bli himla skönt att inte vara helt ensam när skrutt somnat.

Adios!

Kommentarer
Postat av: Linda

Härligt att höra (läsa) :)



Synd på mjölkproteinet i shakepulvret, annars är det perfekt att ge barna en liten shake om dom ätit dåligt med mat under dagen. Celia matvägrar ju ibland, men då brukar jag göra en shake till kvällsfikat eller mellanmålet ibland. Hur bra som helst!



Vi hörs imorgon! =)

2011-02-21 @ 21:12:49
URL: http://ziquita.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0