Helgen

Helgen har varit fantastisk.
I lördags kväll åkte jag och några vänner in till Östersund för att fira två födelsedags barn. Det var en alldeles förträfflig kväll och jag fick så goda nyheter att jag grät en skvätt :) LOVE IT!

Åkte hem vid tre tiden, med ett stopp för mat på MAX först. Sen pratade jag i telefon till halv 6 tror jag, somnade och vaknade vid halv 10. Suck. 4 timmars sömn är liiiite väl lite, men det gick det med. Skruttis kom hem vid 13 tiden från mormorn och vi myste i soffan ett tag innan farmorn kom förbi och ville låna med sig stumpan.

Hon kom hem vid 18 tiden och hade haft det himla roligt hos sin farmor och sina fastrar (alla utom 1, som numera huserar i Norge).

Jag gick och la mig och försökte läsa lite vid 21 tiden, stumpan vaknade till och var lite ledsen, men vi läste lite så somnade hon om jag även jag somnade. Vi vaknade klockan 7 i morse och gick upp och käkade lite frukost. Nu har hon bestämt sig för att hon är alldeles för stor för att äta välling så nu blir det inge välling mer heller. Kräm och flingor ska hon ha haha ;)


Till anonym: Tiderna är mellan 9-15 och hon vaknar vanligtvis mellan 7,30-8 på morgonen. Oavsett vilken ålder mitt barn är i, så behöver inte mitt barn sova. Mitt barn är en egen individ och hon ska inte sova. Sover hon 20 minuter under dagen kommer hon i säng vid 21 tiden på kvällen. Det är för sent för Henne. Det är för sent för Mig. Det är försent. Oavsett vad alla andra anser, så är det fortfarande jag som bestämmer och känner mig barn bäst.

Kommentarer
Postat av: Linda

Du har så rätt Marie! Och Anna är ju ändå "stora tjejen nu", så det är ju inte så konstigt om hon inte längre behöver sova middag =) Som sagt, alla är olika! Och du vet bäst :) Punkt slut!

2011-01-31 @ 13:56:12
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Sandra

Håller med dig marie.

Alla barn är olika. Man kan inte dra alla över en kam och säga det att de ska sova si och så mycket bara för att den andra gjorde det. Det funkar inte. De är individer och olika redan från födseln. Tom syskon kan vara extremt olika så..



Man ska göra vad som passar bäst för barnet i fråga inte vad som funkat för andra barn.

Och det är du som känner henne bäst!!



Stå på dig du. Du är suveränt duktig!!

Kram

2011-01-31 @ 15:26:42
URL: http://sandrabergvall.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0