Rollin

Jaha, så var ännu en dag till ända. 

Jag och lillan har bråkat så hemskt idag. Hon har gjort allting hon vet att hon inte får, skrikit, smällt i dörrar, slagit, sparkat och levt rövare. (Hej tonåring!) Gaah, jag blir så matt av detta bråkande. 

Nu ikväll så gick allting så smidigt och bra. Efter middagen gick vi ut igen och lekte lite med vattnet och hade det väldigt roligt tillsammans. Jag tror inte jag har skrattat så hemskt på länge som vi gjorde nu ikväll. 

När vi sedan går in så får lillan ta en dusch för att hon inte skulle frysa och för att få bort gräset som var överallt på den lilla människan. Efter duschen så skulle hon få lite fika, så jag undrade om hon ville ha gröt med äppelmos. Icke, hon ville ha yohgurt med hallonsylt. När hon fått det, det är då det börjar. 

"Borsta tänderna nu då?"
"ICKE wääääääääääääääääääääääääääääääääääh."
"Joohoru stumpan, vi måste borsta tänderna." 
"Neeeeeeeeeeeeeeej, jag måste inte det!"
"Jo men annars kommer tandtrollen hacka på dina tänder när du sover och det gör ont." 
"Nej mamma dom kommer inte det, jag har spottat ut dem. "
"Ja det var ju bra men jag vill borsta ändå för att vara säker....." försökte jag lirka med. 

Det slutade med att jag fick ta lillan i famnen och stötta hennes huvud med min ena hand och borsta tänderna på henne när hon låg i mitt knä. Men borstad blev dem.

Sen skulle hon sova. Höra sagan om nån tumme (?) som momma tydligen hade läst, höra om trollmor, höra pippi långstrump, höra om de tre små grisarna osv osv osv... Dricka vatten, äta gröt, vara vaken, sova i mammas säng, ropa på Bettan, shasa ut Bettan, dricka mer vatten, snyta sig........... Och gråta hysterist där i mellan. 

Men, efter många om och men så gav hon iaf upp och somnade. 

Hoppas på en trevligare ton oss emellan i morgon. 

I morgon ska jag vara mer tålmodig med mitt lilla trotsmonster.

Kommentarer
Postat av: Jannice

Har du läst boken "Karius och Baktus" för henne? Läste den för Lovis, och sen har hon borstat tänderna frivilligt efter det!

Hon är så inne i tandtrollen, så hon ber att få kika i min mun ibland..och ser ju att jag slarvat med borstningen, för där är ju karius o baktus (hon ser amalgamfyllningarna). Sen får jag en föreläsning om vad dessa tandtroll faktiskt gör med tänderna när man inte borstar dem......som om jag inte vet liksom ;-)

2011-07-28 @ 22:43:22
URL: http://jannicejarpe.blogspot.com

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0