You asked me folks

Om du skulle bli världsberömd för någonting, vad som helst.... Vad skulle det helst vara?

Ehrm... Kanske skulle jag bli en världsberömd sjuksköterska som kommer på ett super bra sätt att läka sår som aldrig vill läka i vanliga fall...

Dina planer efter skolan är klar?

Jag ska jobba lite först och samtidigt läsa upp Matte B helvete och Naturkunskap B. Sen vill jag läsa till sjuksköterska. Sen kanske jobba ett år och sedan läsa till Barnmorska :) 

Vilken är den bästa bok/film du läst/sett?

Den bästa boken är nog Mamma sa att jag var sjuk av Julie Gregory och film är nog Rose Red av Stephen King. Eller Skicka vidare... Eller kanske Insidius. Eller kanske Sagan om ringen - triologin. 

Vad är det allra bästa respektive sämsta med att vara ung mamma?

Det bästa med att vara Mamma är ju naturligtvis att få se denna lilla människa växa och bli stor, utveckla sin egen personlighet och höra alla funderingar som hon har. Att få vara med och se alla framsteg och vara med när hon lär sig nya saker. Vilket sker hela tiden, jag har verkligen tur som får se alla framsteg och vara med hela tiden. 

Det finns ingenting som är "sämst" med att vara mamma, men som UNG (?) mamma är det alla dessa fördomar. Som om jag inte visste någonting och bara för att jag är under 30 så kan jag inte se vad mitt barn behöver eller hur jag ska hantera den värsta trotsen. Oavsett hur gammal du är så är fortfarande första barnet första barnet och trotsen är lika svår att hantera för en kvinna som är 30 som för en som är 22.





Well, thank you folks! This was fun! Let's do it again sometime! :D

Kommentarer
Postat av: Eruuk

I just hate them fördomar Mary May! Men vi vet ju båda två att du är en fantastisk Mamma till barnet! :) Keep up the good work!

2011-07-16 @ 09:04:28
URL: http://eriikanu.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0