1:a advent

Vi kunde nästan kratta löv igår och i eftermiddag drog jag och vännerna våra små ungar på pulka genom byn på julskyltning. 

Det var ganska mycket folk, men som alltid blir man en smula besviken. 
Jag minns när jag var mindre och det var massor med olika stånd, tomtar och en varm och mysig stämning. Nu är allting utspritt över hela byn och det känns mest trist och kallt. Men jag kommer gå varje år iaf. 

Efter en timmes promenad med en tung pulka så gick vi tillbaka till vännerna och drack lite kaffe och sedan åkte vi ned och kollade på fyrverkerierna. Vad himla vackert det är!! Skruttan tyckte det var himla häftigt! Jag vet inte om hon sett fyrverkerier tidigare, hon var med sin pappa på nyårsafton ifjol och på sista april. Julskyltningen ifjol såg vi aldrig spektaklet men i år var vi som sagt och såg dem. 

Lite obehagligt tyckte hon det var i början, men på slutet så skratta hon och tyckte de var "häftiga". 

Nu ligger liten och sover så gott och jag ska göra detsamma. Man blir trött av frisk luft!!

God natt kamrater, sov gott så tar vi nya tag i morgon. Då ska vi skriva uppdrag, wiiihoooo!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0