Min stora tjej!

Det slog mig igår vad fort tiden går. Vad mycket hon lär sig, vad mycket hon kan!

Igår satt hon och berättade för mig vad alla hennes gosedjur heter. 

Apan, som alltid hetat Apan, heter numer Molly. Tigern heter fortfarande Tiger, den är ju från Nalle Puh så det är ju inga konstigheter. Gunghästen heter inte hästen längre, den heter Silver. Juste, Silver. 

I morse ville hon måla. Och kommer sedan med en jättefin teckning i hela regnbågens färger. Jag frågade henne om hon kunde måla en gubbe åt mig på ett annat papper. Och det kunde hon. 

En helt perfekt huvudfoting. Jag är så makalöst stolt. 

Min stora tjej, vad jag älskar dig!

Då grusas mitt glada sinne en smula. Alla får inte uppleva alla framgångar med sina barn. Alla har inte möjlighet att vara tillsammans med sitt barn alla dagar i veckan. 

Jag har en himla tur. Jag får se hennes framgångar varje dag, alla dagar. 

Och det värdesätter jag. För jag vet att det tyvärr inte är en självklarhet för alla. 


Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0