Out in the öken

Japp, jag känner mig liksom en smula torr-lagd vad gäller bloggandet. Är det åldern som gör sig tillkänna? Höhö...

Jag funderar, huuuuuuuur kan alla bloggare (de jag läser alltså) ha så himla mycket att skriva om? Tusen saker att berätta för alla som läser. Jag har kommit in i en sån där paranoia-fas igen... Spioner (?), dårar, snuskgubbar(och gummor med för den delen) osv osv... Snokare helt enkelt. 

Jag vet inte om någon iofs och nej jag veeeeet att världen inte kretsar runt lilla Mary May från en grått och trist samhälle i Jämtlands skogar. Jag vet. Men ändå... 

Jag funderar mycket nu mer, hur jag vill ha mitt liv, hur jag vill att Vårat liv ska se ut. Vissa delar av det vi har trivs jag så himla bra med, det mesta faktiskt. Men små små faktorer spelar in och tar liksom bort det lite grann. Det är trist. Och det som är mest tråkigt med det, är att jag inte kan påverka det heller. 

Nej, det är inte trist, det är förjävligt och det puschar mig ur balans lite... Jag gillar att "ha kontroll", även om jag kanske inte har det jämt och ständigt, så kan jag iaf inbilla mig att jag har det. Men det kan jag inte med vissa delar. Inte ens inbilla mig alltså... 

And that sucks! 

Aja, nu ska jag läsa klart det sista kapitlet i boken för i morgon ska skiten repiteras och sen ska det skrivas ett uppdrag också. Yeay. Happy me. 

Fick jag välja skulle jag lägga mig ned och sova i två dygn. 

I en liten liten stuga. Tillsammans med någon som jag tycker om och som INTE vill vakna klockan 7 på morgonen. Nog för att min väckarklocka är förjävla söt när hon kommer och väcker mig på morgonen med "ny plockade" blommor (spela roll att själva blommorna kommer från en av mina älskade porslinsblommor som doftar så gott på kvällen) och en blötpuss på kinden, men jag vill sova. Jag behöver sova. 

Eller så måste jag bara börja sätta mig själv lite längre fram i skalan, och strunta i vad alla andra kommer tycka och tänka. Skrutt, jag själv och skolan går före allt annat. Om inte annat så borde det gör det. 

Äh, vad svamligt det blev, är det såhär de gör di dära bloggarna?

God natt mina kära fäns!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0