De mina.

Ibland önskar jag att jag vore forskare.
Att jag ägnade mina dagar sittandes i en vit rock med tjocka svarta glasögon och använde diverse pipetter med ämnen och fann botemedel på alla hemska sjukdomar som vi har i denna värld.
Jag önskar jag kunde finna den där felande länken som gör att vissa människor drabbas av de där vidriga monstren till sjukdomar, och utrota både länken och sjukdomen.

Till vilken nytta? Varför blir jag förbannad på någonting jag inte ens kan röra vid?

Jag blir det för att den gör en av mina människor illa. Så jävla illa! Fan ta dig, hemska monster.

Jag önskar jag kunde göra någonting. Ta bort, bota eller någonting. Men det kan jag inte. Jag kan bara finnas nära. Stötta, lyssna. Jag hoppas jag kan hjälpa att förstå, iaf lite. Jag kan inte allt om monstret, men jag vet lite grann.

Jag känner mig maktlös att stå bredvid och se en av de mina kämpa mot monstret. Usch.

/arg, uppgiven och sorgsen i hjärtat


Kommentarer
Postat av: Linda

<3

2012-05-10 @ 09:26:17
URL: http://summerberry.wordpress.com

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0