Sedär ja..

Mycket han vi med igår govänner..

Jaana och Elin kom vid halv elva tiden, vi drack kaffe/te och åt lussebullar. Damn I'm good. Surrade ett bra tag tills vi kom på att kanske vi skulle sätta ihop byrån jag köpte på Ikea. Fine, let's do that.
Vi packar ut alla 1000 delarna ur kartongen och sen så börjar vi försöka oss på detta "pussel" (att det ska vara så komplicerat) hur som haver så var Jaana på hugget, hon kom på hur vi skulle göra. Dock liiite försent eftersom jag hunnit ringa min mor, hon har en exakt likadan hemma, och bett henne komma ner och visa hur "lätt" det var att sätta ihop den.. Hur som helst hade vi kommit ungefär helt klart när mamma kom med hammarnen, min sambo har slarvat bort våran fina nya hammare. Förutom lådorna.. Elin var verkligen on fire med dom, lite för mycket för hon satte ena sidan FEL, och vi fick kämpa i ca 10 minuter med mejslar, hammare och tjurighet innan vi fick loss skiten så vi kunde göra rätt. Hade kunnat sluta med en byrå med 4 lådor och ett hål. Men så blev det inte. =D

Nu står den i hallen FULL med Annas ytterkläder och mina halsdukar/mössor/vantar och ser vacker och korrekt ihopbyggd ut =D Faaaaantastiskt.

Sen klädde jag och Anna granen för att få lite julkänsla, det fungerade. Anna gillade mest belysningen, resten kunde vi strunta i tyckte nog hon. Men mamma tjurade och hängde upp röda kulor och guldglitter. Den är så fin =D

Kvällen blev annars rätt lugn, det rasade snö från taket så jag höll på att sätta teet i halsen och det var en bil in på gården och vände.. Tror jag.. Jag hörde en bil och en dörr som slog igen, men såg ingen...............
Såg ett rådjur när jag kikade ut igenom förstret med.. Vilket djurliv vi har här på Forsgränd, mitt i centrala Hammerbeach.



Idag då.?

Klev upp vid 9, gick och handlade ersättningspulver och lite andra förnödigheter vid halv elva och sen har vi egentligen bara slappat.. Jag har slagit in lite julklappar, vänner och familj: jag är så dålig på att slå in julklappar, så era paket kommer se ut som skit.. But remember, det är tanken som räknas =D Klockan 18 var det öppet hus på min systers skola så jag och Anna åkte dit. Faster Jenny stal Anna och försvann med henne, jag lokaliserade dom sen. =P Faster Erika kutade runt som ett litet troll och stackars Åsa kutade efter.. Tillslut slutade hon med det, var av det slutade med att Erika, i all sin fart, sprang in i en annan människa, kutar till Åsa och säger; Mami mami, dom puttas! Hon är ju bara underbar den tjejen!! =D

Anna ligger och sover nu, är helt slut efter att ha flörtat med ALLA mammas gamla lärare och tittat på alla människor. PeeWee bla och en massa flera.. =)

Nu ska jag läsa lite bloggar innan jag ska fika.

Puss på pannan govänner!

Kommentarer

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0