Torsdag

God morgon!

Har ni sovit hela natten? Vad skönt för er..........
Anna har bestämt sig för att mellan 02.30 och 04.30 är en bra tid att vara vaken. Vara glad och pratsam. Mamma håller inte med. Hur som helst så har ju som sagt Anna varit vaken en bra stund i natt. Hon ville inte äta, hon var inte ledsen, bara pigg och vaken. Mamma därimot var INTE det.. Pappa gick ner med henne en sväng och tillslut grät hon efter mamma.. Så jag gick ner, knäppte på TVn och mot all förmodan så var det tom någonting att se på TVn. Så jag tittade på Law and Order, matade Anna och skickade iväg sambon mot sängen. Han skulle ju på tur med herr Roos idag till Sikås. Tillslut somnade tösen  och mamma fick sova hon med. Ack så himla skönt det var..!

Vaknade sedan vid 6 tiden av att Anna var vaken, igen. Men hon hade nog bara vaknat ändå, för hon åt ingenting utan somnade när jag tog upp henne. Svag som man ändå är efter en till natts sömnbrist så gav jag med mig. Dottern fick sova bredvid mig från 6 till 9 när vi klev upp igen. **svag? eller bara gossjuk? =P**

Sen ville jag duscha idag. Anna ansåg att hon hade sovit klart så hon var vaken. La henne i vagnen och trodde, dum som jag var, att hon skulle vara nöjd med att ligga där i 15 minuter medans jag duschade. Icke.
Ett illvrål av missnöje tjöt innan jag ens hunnit vrida på vattnet i duschen så jag fick tänka om. Och det gjorde jag. Ner med skötbordet från tvättmaskinen (IKEAs plast-grej) och la det på golvet. La dit en handduk och av med pymmen på jänta. Så då blev hon nöjd och jag fick duscha.. Tills jag NÄSTAN var klar. Då tjöt hon igen. Då, precis då, kom jag på att hon kräktes i natt, så what the fuck, ner med graderna på vatten och Anna fick duscha hon med med mamma. Tur hon gillar vatten min lilla tjej. =)

Nu ligger hon i sin säng och sover, Bettan ligger nedanför och passar henne och här sitter jag. Funderar på om jag oxå så äta någon lunch idag.. Vad äter ni till lunch?


Kommentarer
Postat av: Linda

Spagetti och köttfärsås åt jag.. händigt med matlådor i kylen, för jag hatar att laga mat när det är lunchdags, då skiter jag oftast i lunchen :P



Jaså, du satt i tv-soffan ett tag i natt... haha. Jag kommer ihåg dom tiderna, satan vad trött man var på dagarna! Hoppas hon sover bättre inatt!

2008-10-16 @ 12:56:39
URL: http://ziquita.blogg.se/
Postat av: Petra

Så sant, så sant. Haha, jag förstod inte att de va du som var ute och vandrade, sen klickade de till och jag insåg att de var du :) Vad gör ni i eftermiddag?

2008-10-16 @ 14:19:17
URL: http://ptjaernkvist.blogg.se/
Postat av: sandra

hej =) jodå de e väl bra.. men min jäkla förkylning tycks int ge sig.. suck.. =( me er då? haha jadu, bra hoppas jag. haha. ska försöka få tag på lärarn ida o fråga lite saker, hon var sjuk igår.. =) här blire en god shake ;) Mums =) o mätt bli jag.. hoppas du fick en god lunch.. och kom ihåg vila, så du orkar med nätterna när de e såhär. när de e lite kinkigt med sömnen..

Kramar!

2008-10-16 @ 14:34:06
URL: http://www.nogg.se/lyckligmamma86
Postat av: Marre

hehe nee gabbe va ju ganska stor när han föddes. Tack så mycke :). jag va på efterkontroll på mvc idag och fick mina journaler och de :). BM sa att hon inte kunde förstå att de hade kommit ut en unge på 4kg där för bara 2 månader sen :P.

2008-10-16 @ 14:59:07
URL: http://baabiiisch.blogg.se/
Postat av: cammie

åh,du har fått din lilla flicka! =) grattis!! =) gud så jag längtar nu!! =) =)

2008-10-16 @ 16:20:46
URL: http://silverkiss.blogg.se/
Postat av: cammie

tiden kommer gå fort =) gick din förlossning bra? =) söt hon är, lilla anna =)

2008-10-16 @ 18:43:58
URL: http://silverkiss.blogg.se/
Postat av: cammie

jag tror många skrämmer upp sig helt i onödan när det gäller förlossning. Själv börjar mina nerver pirra lite. nervös. Men tror säkert att det blir en sådan kick när det väl sätter igång =)

2008-10-16 @ 18:58:19
URL: http://silverkiss.blogg.se/

Vad tycker du?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0